امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه، حجاب حکم خداست، گفت:‌ استکبار ‌برای تغییر هویت ملت‌ها تلاش می‌کند.
کد خبر: ۱۵۵۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶ 01 January 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ‌با بیان اینکه حضور مردم در مراسم نهم دی‌ماه جای تشکر و قدردانی دارد، افزود: این روز، روز تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب و ولی‌ فقیه است که امسال نیز با درایت مردم گرامی‌ داشته شد.‌
 
نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان یادآور شد: به دلیل اینکه ما در این سال‌ها تاریخ را به خوبی برای نسل کنونی بیان نکرده‌ایم، این نسل بدون هیچ تقصیری و عدم برخورداری از اطلاعات کامل اقدام به قضاوت می‌‌کند.
 
وی با بیان اینکه رضاشاه در زمان خود به زور روسری و حجاب را ممنوع کرد، گفت: روی حرفمان به بانوان است و می‌گوییم که هیچ شکی در رعایت حجاب وجود ندارد و سفارش صریح قرآن و تمام علمای شیعه و سنی هست و در این حال رضا شاه به جنگ خدا و حجاب رفت.
 
نعیم‌آبادی با بیان اینکه مسئله حجاب حکم خداست،‌ افزود: رضا شاه نه تنها حجاب را از سر خانواده خود در آورد، بلکه با توسل به زور و چماق به جان جامعه و اصول اسلامی در جامعه افتاد.
 
وی با بیان اینکه این نوع رفتار با مردم ایران در آن زمان به نوعی بی‌شعور جلوه دادن مردم بود، افزود: رضاشاه نه دین داشت و نه از آزادگی چیزی می‌فهمید که هم حجاب را ممنوع کرد و هم لباس متحدالشکل برای کشور تجویز کرد.
 
نعیم‌آبادی با بیان اینکه، استکبار ‌برای تغییر هویت ملت‌ها اقدام می‌کند، افزود: باید پرسید که چرا اگر هم لباسی مدنظر بود باید به زور اعمال می‌شد.
 
نماینده مردم هرمزگان در مجلس ‌خبرگان رهبری با بیان اینکه رضا‌شاه با علما و دین نیز سر ستیز داشت، گفت: جنگ عمامه جنگ با آخوند و لباس نبود بلکه جنگ با اسلام و دین بود.
 
وی با بیان اینکه رضاشاه با برگزاری نشست‌های روضه‌خوانی مقابله می‌کرد، افزود: این قلدر 80 سال قبل به زور و تکیه بر چماق و ژاندارم به جنگ با چادر و حجاب رفت.
 
امام جمعه بندرعباس ‌با بیان اینکه کشف حجاب، آثار منفی زیادی در اقتصاد خانوارها با توجه به تغییر لباس و مدگرایی و مصرف‌گرایی به دنبال داشت، اضافه کرد: تغییر لباس و کشف حجاب و مطالعه در اهداف آن می‌تواند بیشتر با شاهانی همانند رضا شاه ما را آشنا کند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار