مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان شتاب در توسعه فضاهای آموزشی بستک را نتیجه فعالیت مستمر خیران دانست و گفت: 40 کلاس درس با مشارکت خیران به فضای آموزشی بستک افزوده می‌شود.
کد خبر: ۱۵۵۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۹ 31 December 2015
 به گزارش تابناک هرمزگان به نقل روابط عمومی اداره کل آموزش و پرروش هرمزگان، علی کرمپور در حاشیه آغاز عملیات اجرایی 40 واحد آموزشی اظهار داشت: این تعداد واحد آموزشی شامل دو باب مدرسه شش کلاسه ابتدایی و متوسطه اول در روستای تدرویه از توابع شهرستان بستک و همچنین سه باب مدرسه شش کلاسه متوسطه اول، شش کلاسه متوسطه دوم و 12 کلاسه متوسطه دوم در شهر بستک است.
 
وی ادامه داد: علاوه بر این، طرح توسعه دبستان عباسیه بستک نیز با سه کلاس درس آغاز شد که در مجموع با احداث این تعداد مدرسه و فضای آموزشی قریب 40 کلاس درس با زیربنای بالغ بر 4 هزار مترمربع به ظرفیت فضاهای آموزشی این شهرستان افزوده و بیش از یک هزار و 200 دانش آموز نیز از مزایای آن بهره‌مند خواهند شد.
 
مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با قدردانی و ستایش از همراهی خیران مدرسه‌ساز با روند توسعه زیرساخت‌های آموزشی استان، خاطرنشان کرد: از مجموع طرح‌های یاد شده در شهرستان بستک سه باب مدرسه، سالن چند منظوره، خوابگاه دانش‌آموزی و همچنین واحد سرایداری 100درصد با سرمایه احداث می‌شود که بیانگر نگاه بلند عزیزان نوع‌دوست خیر به مشارکت در نهضت مدرسه‌سازی است.
 
وی اضافه کرد: واحدهای آموزشی یاد شده همگی دارای سرایداری هستند و زیر نظر نوسازی مدارس هرمزگان با بهره‌گیری از آخرین استانداردهای فنی مدرسه‌سازی احداث می‌شوند.
 
کرمپور در ادامه با اشاره به مشارکت خیران مدرسه ساز در هفدهمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز هرمزگان، تعهد 246 میلیارد ریال از سوی خیران در امر مقدس مدرسه‌سازی را رکوردی بی‌سابقه در مشارکت مردمی در احداث فضاهای آموزشی عنوان کرد و گفت: بدون شک و در کمال اطمینان باید از 685 خیر مدرسه‌ساز هرمزگانی به عنوان نمونه و الگو در سطح کشور یاد کرد.
 
وی اضافه کرد: در 16 دوره جشنواره خیران مدرسه‌ساز، 5 هزار کلاس درس در قالب دو هزار پروژه و با اعتبار 2 هزار و 300 میلیارد ریال توسط خیران عزیز احداث شده است که زبان از ستایش این همت بلند قاصر است.
 
دبیر شورای آموزش و پرورش استان در پایان با اشاره به اینکه برابر نظریه کارشناسی نوسازی مدارس استان 2 هزار و 500 کلاس درس فرسوده و تخریبی در استان وجود دارد، اظهار کرد: امیدواریم در سایه مشارکت خیران نیکوکار و حمایت همه‌جانبه دولت، توسعه و نوسازی فضاهای آموزشی استان روندی را شاهد باشد که همه دانش‌آموزان به عنوان سرمایه‌های ارزشمند کشور در فضاهای استاندارد به تحصیل بپردازند.
 
استاندار هرمزگان نیز در این آیین با بیان اینکه باید بتوانیم ریشه‌های وحدت فرهنگی و اعتقادی را بیشتر گسترش دهیم از آموزش و پرورش به عنوان نهادی نام برد که می‌تواند بذر این نهال وحدت را روز به روز مستحکم‌تر کند.
 
جاسم جادری که در جمع مردم روستای تدرویه شهرستان بستک سخن می‌گفت، افزود: استان هرمزگان نماد، وحدت، همدلی و همزبانی است و در هرمزگان این همدلی و همزبانی قرن‌هاست که جامه عمل پوشیده است.
 
وی با تجلیل از مشارکت خیران در احداث مدارس و توسعه طرح های آموزشی، گفت: کسی که در راه کار خیر گام برمی‌دارد، مجاهدت در راه خدا انجام می‌دهد و اهل سنت استان هرمزگان نیز مشارکت خوبی در تجارت و اقتصاد و همچنین کارهای خیر و نیکوکاری دارند.
 
رئیس شورای آموزش و پرورش هرمزگان همچنین خواستار تداوم مشارکت خیران برای رفع کمبودها و مشکلات در هرمزگان شد و اظهار داشت: به هر میزانی که خیران بتوانند در امر خیر مدرسه‌سازی و یا سایر طرح‌های عام المنفعه مشارکت داشته باشند دولت نیز پای کار است تا در یک هم‌افزایی و پیوند ماندگار، روند توسعه و عمران استان از شتاب و تحول لازم برخوردار باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار