سخنگوی قطارشهری مشهد گفت: طی امسال 35 میلیون نفر مسافر با استفاده از قطارشهری در این شهر جابه جا شدند.
کد خبر: ۱۵۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۱ 19 March 2015

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا،جواد حمیدزاده گفت : از ابتدای راه اندازی خط یک قطارشهری مشهد در اسفند ماه 1389 تاکنون 105 میلیون نفر توسط آن جا به جا شده اند.

وی متوسط جابه جایی روزانه مسافر توسط این خط را 120 هزار نفر ذکر و بیان کرد: فعالیت این ناوگان روز جمعه 29 اسفند ماه شبانه روزی خواهد بود.

سخنگوی قطارشهری مشهد گفت: با توجه به اینکه لحظه سال تحویل حدود ساعت 2:15 بامداد شنبه اول فروردین ماه است لذا در راستای رفاه حال همشهریان برای عزیمت به اطراف حرم مطهر رضوی سرویس دهی این ناوگان با 20 رام قطار از ساعت هفت صبح روز جمعه آغاز و تا ساعت 22 روز شنبه به صورت مداوم ادامه خواهد داشت.

وی افزود: این ناوگان در سایر روزهای ایام نوروز نیز از ساعت شش تا 22 با سرفاصله زمانی چهار تا هشت دقیقه به زائران و مجاوران سرویس دهی خواهد کرد.

حمیدزاده همچنین به رصد روزانه ایستگاههای قطارشهری طی ایام نوروز از طریق سامانه نظارت مرکزی اشاره و بیان کرد: در صورت شلوغی و ازدیاد مسافر در این ایام مدت زمان سرویس دهی افزایش می یابد.

خط یکم قطار شهری مشهد به طول 19 کیلومتر از پایانه غدیر تا وکیل آباد از اسفند ماه سال 89 فعال شده است.

مسیر توسعه پنج کیلومتری این خط نیز از پایانه غدیر تا فرودگاه نیمه نخست سال 94 به بهره برداری می رسد.

کلانشهر مشهد با 328 کیلومترمربع مساحت و سه و نیم میلیون جمعیت ثابت، سالانه پذیرای حدود 25 میلیون زائر بارگاه منور حضرت امام رضا (ع) است. /3

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار