بیمارستان ولایت گرمی نمونه شد
مدیر شبکه بهداشت مغان گفت: محل فعلی دفن زباله شهری مناسب نیست و با وجود درخواست‌های مکرر برای تغییر مکان، اقدامی از سوی شهرداری صورت نگرفته است. بنابراین از متولیان این امر به دادسرای عمومي و انقلاب استان شکایت شده است و تا عملی شدن موضوع پیگیر آن خواهیم بود.
کد خبر: ۱۵۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۱ 18 March 2015

مجید محمدغریبانی، رئیس دانشکده پرستاری و مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان مغان در نشستی با اصحاب رسانه شهرستان، اظهار کرد: بیمارستان 96 تختخوابی ولایت شهرستان مغان در بازدید تخصصی از نظر بهداشت،‌ شفافیت گزارش مالی، تسهیلات ماندگاری پرسنل تخصصی و مدیریت به عنوان بیمارستان نمونه استان در سال‌جاری انتخاب شد.

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از سیفار، وی با اشاره به گستردگي و پراكندگي حوزه كاري شبكه بهداشت و درمان مغان، بیان کرد: انتخاب بیمارستان ولایت حاصل بازدید تخصصی از این مرکز درمانی بود که به وزارتخانه متبوع معرفی شده است.

وي از تزریق 17 میلیارد ریال اعتبار برای بهبود وضعیت بیمارستان ولایت مغان خبر داد و گفت: این بیمارستان بر اساس تعریف و چارت تشکیلاتی از تمام امکانات و بخش های مصوب برخوردار است.

رییس دانشکده پرستاری مغان از خدمت‌رسانی یک بیمارستان و يك دانشكده پرستاري، 11 مراكز بهداشتي شهري و روستايي، 75 خانه بهداشت، 2 پايگاه فوريت پزشكي، 10 پزشك متخصص، 18 پزشك عمومي، 50 دانشجوي پرستاري، 3 دندانپزشك خبر داد.

وی ادامه داد: در بازدید اكيپ بازرسي از 99 مکان عمومی، نزديك به يك تن مواد غذايي فاسد كشف و ضبط شد تا در آستانه عيد نوروز از ارائه اجناس تاريخ گذشته و فاسد به مردم جلوگيري شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مغان گفت: بيماري‌هاي قلبي عروقي شايع‌ترين علت مرگ و ميردر ايران و متعاقباً در گرمي است که تغيير سبك زندگي در جامعه، گرایش به مصرف سيگار از سنين پايين، گسترش غذاي فست فود، استرس و ... از عوامل اصلي اين نوع بيماري است.

غریبانی خاطرنشان کرد: براساس بازرسی‌های صورت گرفته از نانوایی‌ها براي استفاده از جوش سيرين، صد در صد نمونه‌برداری منفي است و هيچ نانوايي در گرمي از جوش شيرين استفاده نمي‌كند.

وي افزود: کشتارگاه‌هاي ما هم كه قبلاً مسائل بهداشتي در آن تا حدودي رعايت نمي‌شد در حال حاضر كشتاري كه انجام مي‌گيرد و گوشت آن به بازار ارائه مي‌شود به لحاظ بهداشتي هيچ مشكلي ندارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مغان با اشاره به مطالبه اصلي مردم در خصوص نامناسب بودن محل دفن زباله شهري گفت: با وجود تاكيدات فراوان از جانب فرماندار شهرستان و مرکز بهداشت و درمان نسبت‌ به حل اين مشكل و پيگيري‌هاي صورت گرفته هنوز اقدام عملي خاصي برای تغییر محل دفن زباله صورت نگرفته است.

وی بیان کرد: با توجه به عدم تغییر محل دفن زباله شهری، از متولیان این امر به دادسرای عمومي و انقلاب استان شکایت شده است و تا عملی شدن موضوع پیگیر آن خواهیم بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار