در حالی که نزدیک به 10 روز از آغاز فصل زمستان می‌گذرد هنوز اردبیلی‌ها برف و باران زمستانی را تجربه نکردند و از زمستان تنها سرمایش نصیب آنها شده است.
کد خبر: ۱۵۳۷۰۳
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶ 29 December 2015

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، حال و روز این روزهای اردبیل حال و روز عجیبی است به طوریکه ساکنان شهرهای مختلف استان نیمی از روز را با هوای آفتابی سپری کرده و نیمی از روز را نیز که اغلب هنگامه عصر و شب است، سرمای سوزناک اهالی این شهر را رنج می‌دهد در حالی که خساست آسمان بر زمینیان مانع از بارش برف و باران در این استان سردسیر کشور شده است.

هر چند هواشناسی استان اردبیل از عصر فردا ورود سامانه جدید بارشی را پیش‌بینی کرده اما سخن از قدرتمند نبودن این سامانه در بارش مطلوب برف و باران دارد که به نظر نمی‌رسد نمایشی از بارش‌های زمستانی را در روزهای پایانی این هفته شاهد باشیم.

بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی نشان می‌دهد با نفوذ سامانه ناپایدار از عصر فردا شاهد وزش باد نسبتاً شدید تا روز چهارشنبه در استان هستیم که در مناطق مرکزی سرعت وزش باد حتی به بیش از 70 کیلومتر در ساعت می‌رسد.

آسمان در جنوب استان از اواخر وقت فردا ابری همراه با آغاز بارش برف است و در مناطق مرکزی و شمالی این استان از روز چهارشنبه تا شنبه هفته آینده هوای ابری گاهی مه‌آلود و بارش پراکنده حاکم می‌شود.

پیش‌بینی‌ها همچنین از ورود یک سامانه بارشی طی هفته آینده دارد که می‌تواند خودنمایی زمستان را در اردبیل در نیمه‌های دی‌ ماه به همراه داشته باشد.

با کاهش بارش‌ها در آذر و دی ماه برخلاف سال‌های گذشته که اردبیل در این ایام مملو از بارش برف و هوای سرد و یخبندان بود، امسال وضعیت متفاوتی را شاهد هستیم که به نظر می‌رسد اهالی این استان چشم انتظار بارش رحمت الهی هستند تا در فصل زمستان از این نعمت الهی بهره‌مند شوند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار