بسته ویژه خبری تابناک قم:
سایت تحلیلی خبری تابناک قم؛ سعی دارد تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخبار سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و اقتصادی استان، که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد را به نقل از منابع مختلف، در یک بسته خبری برای مخاطبان آماده و منتشر نماید.
کد خبر: ۱۵۳۵۰۴
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱ 28 December 2015
نارضایتی استاندار از نحوه برگزاری جلسه

سید مهدی صادقی استاندار قم در هفتمین جلسه شورای اداری استان قم ابراز داشت: دوستان فکری کنند که تغییری در نحوه برگزاری باشد که افراد متکلم وحده نباشند و حق مدیران است که در مذاکرات و سخنرانی ها مشارکت و مسائل خود را مطرح کنند.
به نقل از ایرنا، وی با اشاره به این که شخصا از روند برگزاری جلسه شورای اداره خسته شدم بیان داشت: باید از این جلسه ها بهره بگیریم و چالشی ایجاد کنیم تا وضعیت را اصلاح کرده و بهبود ببخشیم.
گلایه های سید حسن رضوی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم بخش دیگری از حاشیه های جلسه امروز بود.
وی بیان داشت: استاندار قم باید هر گونه که صلاح می داند با برخی مدیران برخورد کند.در راستای سیاست های دولت مواردی که باید به موقع توسط مدیران انجام شود را شاهد نیستیم و مجموعه استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی که وظیفه های حاکمیتی دارند نباید مورد بی توجهی و بی اهمیتی قرار گیرند.
وی گفت: موضوع هایی چون واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی نمونه ای است که شخص استاندار محترم جلسه خاصی با حضور همه مدیران برگزار کرد که این کار در راستای نیاز کشور و استان انجام شود و جز اداره کل ورزش و جوانان مابقی ادارات توجهی نکرده و عنوان کردند فعلا در حال بررسی هستیم.
رضوی افزود: روحیه کار در مجموعه مدیران استان مقداری قابل تامل است و دوستان تغییر رویه را نمی پسندند و همراه نیستند و اگر در برنامه ششم توسعه این روحیه را داشته باشیم لنگ خواهیم زد.


ممنوعیت دریافت کپی شناسنامه و کارت ملی

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، طرح تکریم ارباب رجوع از طرح های مهمی است که رضایت ارباب رجوع هدف اصلی است و بر اساس ضوابط آن کارکنان سازمان هاو ادارات باید نهایت تلاش خود را به کار گیرند تا فرآیند انجام کارهای اداری راحت تر، کوتاهتر و شفاف تر شود.
یکی از مراحل تکراری و پرهزینه تشکیل پرونده در ادارات وسازمان های دولتی،درخواست ارائه تصویر شناسنامه و یا کارت ملی است که حتی در صورت مراجعه مکرر به یک سازمان ، باز هم از ارباب رجوع درخواست شده و خود موجب اتلاف هزینه و وقت بسیار زیادی از مردم می شود.
با پیشنهاد استانداری قم، طرحی تهیه و ضمن ارائه به دولت،در کمیسیون توسعه دولت الکترونیکی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور مورد بررسی و موافقت قرار گرفت که بر مبنای آن و در صورت همکاری کامل ادارات قم، از این پس دستگاههای دولتی استان با اتصال به شبکه ملی اطلاعات و استعلام الکترونیکی تشخیص هویت پایگاه ملی ثبت احوال کشور ،موظفند از دریافت هرگونه تصویر شناسنامه و کارت ملی از مراجعان خودداری نمایند.
ممنوعیت دریافت هرگونه هزینه جهت استعلام آنلاین هویت اشخاص و مجاز بودن به دریافت تصویر صفحه دوم شناسنامه تا زمان فراهم شدن زیرساخت های اطلاعاتی لازم از دیگر مفاد این بخشنامه اداری است.


عجله عضو شورای شهر برای رفتن به مجلس

رئیس شورای اسلامی شهر قم در صد و شصت و یکمین جلسه علنی و رسمی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به ثبت‌نام هفت نفر از اعضای شورای اسلامی شهر قم در انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه مختلف، برای این افراد آرزوی موفقیت کرد.
به نقل از فارس، در این جلسه رئیس کمیسیون خدمات شهری به قرائت اسامی جدید پرداخت که این موضوع با اعتراض تلویحی رئیس کمیسیون امور زیربنایی مواجه شد.
مصطفی سعادت‌طلب گفت: آقای ذاکریان این‌قدر با سرعت اسامی را خواندند که هنگ کردیم که ذاکریان هم در پاسخ وی اظهار کرد: این هم هنری است کاری کنیم شما هنگ کنید که رئیس شورای اسلامی شهر قم هم گفت آقای ذاکریان می‌خواهد زودتر برود تا به مجلس برسد.


تعطیلی روزهای پنج‌شنبه، برای کنترل آلودگی هوا 

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم با اشاره به آلودگی هوای کلان‌شهرهای کشور گفت: مردم و شهروندان مهم‌ترین نقش را می‌توانند در کاهش آلودگی هوا داشته باشند.
به نقل از قم فردا، رحمان دانیالی  ضرورت بررسی راه‌های مختلف برای جلوگیری از آلودگی هوا در ماه‌ها و سال‌های آینده را مهم برشمرد و گفت: قم یک شهر زیارتی است که در ایام مختلف و روزهای آخر هفته شاهد حضور مسافران در قم هستیم چنانچه اطلاع‌رسانی خوبی صورت بپذیرد و حتی بحث‌های کارشناسی و بررسی‌های لازم برای تعطیلی روزهای پنج‌شنبه انجام شود می‌توان آلودگی هوا در قم را به خوبی کنترل کرد.
دانیالی افزود: از هم‌اکنون باید مطالعات بر روی طرح‌های ترافیکی مانند طرح زوج و فرد در دستور کار قرار بگیرد تا بتوانیم از بروز اتفاقات و مشکلاتی که شهرهایی مانند اصفهان و تهران گرفتارند، جلوگیری کنیم.


ساماندهی وانت‌بارها بخش خصوصی را وارد میدان کرد

تعدد وانت‌بارهایی که اقدام به فروش میوه می‌کنند یکی از مشکلات قدیمی شهر قم است که شهرداری این روزها تلاش می‌کند برای آن چاره‌ای بیابد.
به نقل از مهر، بیش از یک ماه از حضور سید مرتضی سقائیان‌نژاد در ساختمان سفید شهرداری قم نگذشته بود که شورای اسلامی شهر قم لایحه‌ای را به صحن علنی آورد که طی آن شهرداری مدیریت رفع سد معبر در منطقه هفت شهر را به بخش خصوصی می‌سپرد.
حامیان این لایحه معتقد بودند ورود بخش خصوصی به این مسئله معضلات چندین و چند ساله قم را در این زمینه برطرف می‌کند و مدلی است که در کلان شهرهای دیگر هم جواب داده است. با این حال این لایحه همان موقع هم در شورا مخالفانی داشت و چندان مورد استقبال شهردار تازه وارد قم قرار نگرفت.
سقائیان نژاد که به اذعان بسیاری تجربه خوبی در حل معضل سد معبر در اصفهان دارد، می‌خواست این موضوع را با کنترل و بر اساس تجربیات خودش پیش ببرد که این مسئله خوشایند اعضای شورا هم آمد و لایحه معوق ماند تا شامگاه یکشنبه که برای بار دوم در جلسه علنی شورا مطرح شد.
بر اساس این لایحه مسئله وانت‌بارها در دو منطقه ۶ و هفت شهر قم به بخش خصوصی و با هزینه ماهانه ۱۰۰ میلیون تومان واگذار می‌شود و نیروهای سد معبر این دو منطقه به دیگر مناطق می‌روند تا وانت‌بارهای رانده شده به مناطق دیگر هجوم نبرند.


حامیان مالی در ورزش قم ماندگار نیستند

داستان حمایت از تیم‌های ورزشی از سوی اسپانسر‌ها در ورزش قم داستانی دراز و پیچیده است که عمدتا پایان تلخی داشته است.
به نقل از همشهری، مدیریت نابسامان منابع مالی از سوی بخش خصوصی یا سوء مدیریت مدیران دخیل در امر ورزش در دوره‌های مختلف در ورزش قم کار را به جایی رسانده که حامیان مالی در مدت زمان کوتاه عطای هزینه در ورزش را به لقایش بخشیده‌اند.
به عنوان یک قاعده کلی در ورزش حرفه‌ای، نقش حامیان مالی برای تامین هزینه‌های مسابقات و در مقابل استفاده از مزایای هزینه در ورزش انکارناپذیر است. به عبارت بهتر، آنچه میان حامی مالی و متولی ورزش در این زمینه جریان دارد به طور اصولی باید یک اتوبان دوطرفه باشد اما به دلیل وجود خلأ‌های قانونی در کشور ما و نیز در قم به عنوان تابعی از کل، این اتوبان تبدیل به یک جاده باریک یک طرفه شده است.
حامیان مالی در ورزش قم در  گذشته که ورزش، فرایندی کم هزینه بود نقش پررنگی داشتند اما افزایش هزینه‌های ورزش و حرفه‌ای شدن آن از یک سو و مشکلات اقتصادی در کشورمان سبب شد ورزش در اقصی نقاط کشور مورد آسیب قرار بگیرد و حتی ظهور غول‌های صنعتی در ایران و هزینه‌های آنها در ورزش و حتی تزریق اعتبارات سرسام آور دولتی به ورزش کشور نتوانسته جای حامیان مالی کوچک‌تر اما مستمر را بگیرد.


نظر رئیس مجلس درباره تعدد کاندیداها

علی لاریجانی در دومین همایش قضات دادسرای عمومی و انقلاب تهران اظهار کرد: شرایط انتخابات را در پیش داریم که معمولا در این شرایط نوعی ولوله سیاسی به وجود می‌آید و باید آدابی برای آن وجود داشته باشد زیرا انتخابات برای یک کشور مردم‌سالار امر مبارکی است. رییس مجلس شورای اسلامی ثبت نام تعداد زیاد کاندیدا برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان را نشان دهنده احساس هم‌سرنوشتی و نشاط لازم در مردم دانست.


سد معبر یکی از معضلات جدی شهر قم

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه یکی از معضلات جدی شهر قم بحث سد معبر است، گفت: این معضل به قدری جدی است که در حال تبدیل شدن به یکی از عوامل معرفی مدیران شهر به ناکارآمدی است.
به نقل از فارس، وی با اشاره به تردد سالی 20 میلیون زائر در قم گفت: این معضل جلوی چشم همه مردمی است که به این شهر رفت و آمد می‌کنند و معضلی هم نیست که قابل حل نباشد همان‌طور که در بسیاری از کلان‌شهرها حذف شده است.
ذاکریان با بیان اینکه خیابانی در قم نیست که معضل وانت‌بار را نداشته باشد، تصریح کرد: این طرح منجر به نظم و انضباط بیشتر در منطقه شش می‌شود و هیچ تبعات انتخاباتی ندارد و خواهش می‌کنم همه چیز به انتخابات گره زده نشود.
وی با بیان اینکه هر کاری که بخواهیم انجام دهیم موافقان و مخالفانی به دنبال خواهد داشت، تأکید کرد: یکی از خواسته‌های کمیسیون خدمات شهری این است که تمام جوانب کار سنجیده شود و تبعات به حداقل رسانده شود.


لباده‌هایی که از قم به پاستور روانه می‌شود

حسن روحانی با لباده های رنگارنگش از سبز، قهوه‌ای راه راه، سورمه‌ای، خاکستری گرفته تا طوسی راه راه و مشکی تاکنون بارها سوژه رسانه ها شده است، حالا خبرنگار مهر سراغ خیاط رئیس جمهور رفته تا از تعداد لباس های سفارش داده شده و رنگ مورد علاقه رئیس دولت یازدهم سوژه های جالبی پیدا کند.
به نقل از مهر، «ابوالفضل عرب‌پور» پیرمرد ۸۵ ساله و معروف قم، سال‌هاست کار دوخت و دوز لباسهای رئیس جمهور را انجام داده و این روزها لباده‌هایی که ظرافت کار دست این خیاط قمی است به سمت پاستور روانه می‌شود، با اندازه‌هایی که وی آن‌ها را گرفته و در دفتر مخصوص خود ثبت کرده است.
وی رئیس جمهور را از جمله مشتریان شیک پوش خود معرفی می‌کند که میانه‌ای با قبا نداشته و بیشتر لباده پوش است که دو ماه اخیر ۱۲ دست لباده دوخته شده را روانه پاستور کرده است.
ابوالفضل عرب‌پور خیاط‌ قدیمی لباس طلاب است که اولین لباس روحانیت آیت الله جوادی آملی و لباس امام خمینی(ره) و بسیاری از علما را دوخته است.


نهاوندیان به قم سفر می‌کند

استاندار قم در جلسه شورای اداری استان قم طی سخنانی با اشاره به در پیش بودن دهه فجر گفت: در این دهه یک سری از پروژه‌ها افتتاح می‌شود و متناسب با آن برنامه‌ها اعلام می‌شود.
به نقل از تسنیم، سید مهدی صادقی در ادامه گفت: در 19 دی ماه نیز مردم قم دیداری با مقام معظم رهبری دارند که این افتخار برای ما قمی‌هاست که امیدواریم بتوانیم از آن استفاده خوبی ببریم.
وی به سفر نهاوندیان به قم اشاره کرد و گفت: این سفر پنجشنبه و جمعه انجام و جلساتی برگزار می‌شود و امیدواریم بتوانیم از حضور ایشان استفاده بهینه کنیم.


هشدار آیت‌الله یزدی به تحریف آئین‌های مذهبی

رئیس مجلس خبرگان نسبت به تحریف و خالی کردن آئین‌های مذهبی از محتوای سازنده و سوء استفاده از محافل اهل بیت(ع) و بهره‌گیری از آن برای ایجاد تفرقه در امت اسلامی هشدار داد.
به نقل از مهر، آیت‌الله محمد یزدی در پیامی به همایش «طلایه داران نور و رحمت» ویژه شاعران و مداحان استان قم تأکید کرده است: در عصر حاضر دشمنان زخم خورده و منادیان ظلمت و نکبت، سیطره نور بر کرانه‌های عالم را تاب نیاورده و از انواع توطئه‌ها دست بر نخواهند داشت که صد البته تحریف و خالی کردن آیین‌های مذهبی از هر گونه محتوای سازنده و سوء استفاده از مجالس و محافل اهل بیت وبهره گیری از آن در جهت ایجاد تفرقه در صفوف امت اسلامی از مهمترین و خطرناک‌ترین نقشه‌های آنان به حساب می‌آید.
همچنین به حاشیه رانده شدن منبر و موعظه و بیان معارف که متأسفانه گاه برخی از افراد دانسته یا نادانسته به آن دامن می‌زنند و نیز استفاده از اشعار ضعیف و بی‌محتوا و بهره‌گیری از سبک‌های موسیقی نامناسب با فضای مجالس مذهبی را باید از آسیب‌های این عرصه به شمار آورد.
آیت‌الله یزدی در ادامه پیام خود گفت: از این روست که حفظ دستاوردهای عالمان، شاعران و مادحان در قرون متمادی آگاهی، تعهد و حفظ شور و شعور انقلابی فعالان این عرصه را می‌طلبد که امیدوارم عموم مهمانان گرامی به آن توجه کافی را مبذول دارند. 


اجرای فرش گل در میدان شهید زین‌الدین قم

به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، رضا پوریافر با بیان اینکه یکی از سیاست‌های شهرداری توجه به زیباسازی است، گفت: حفظ زیبایی شهر از مسائل مهمی است که نباید نادیده گرفته شود و شهرداری‌های مناطق باید در راستای این مهم همکاری لازم را با سازمان زیباسازی داشته باشند.
شهردار منطقه 3 قم از اجرای طرح برگ فرش در بوستان شهید بنیادی خبر داد و عنوان کرد: در ماه گذشته با توجه به فصل پاییز شهرداری منطقه نسبت به اجرای طرح برگ فرش اقدام کرده است تا هنرمندان و عکاسان از این صحنه بهره‌مند شوند که خوشبختانه با استقبال خوبی روبه‌رو شد.
وی با بیان اینکه اجرای فرش گل در دستور کار همکاران در مجموعه فضای سبز این منطقه قرارگرفته است، خاطرنشان کرد: اجرای فرش گل با طرح آسیاب آبی در محدوده‌ای با متراژ حدود 600 متر مربع با انواع گل بنفشه در میدان شهید زین‌الدین قم به اتمام رسیده است.


پروژه نفوذ در خبرگان رهبری شکست می‌خورد

عضو خبرگان رهبری گفت: امروز دشمن در بحث «نفوذ» که مقام معظم رهبری بارها نسبت به خطر آن هشدار داده‌اند خواب‌هایی دارد اما باید بداند که به لطف الهی همچون گذشته پروژه نفوذ در خبرگان رهبری شکست خورده و خواهد خورد.
به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله عباس کعبی با اشاره به اهمیت انتخابات مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: مجلس خبرگان رهبری به دلیل جایگاه حساسی که دارد نقش پشتوانه امنیت، استقلال، معنویت، حقانیت و آزادی را در جمهوری اسلامی ایران ایفا می‌کند.
وی با بیان اینکه وظیفه ذاتی مجلس خبرگان در شرع و قانون، تشخیص، تعیین و اعلام رهبری به جامعه اسلامی حدوثا و بقائا است، گفت: حدوثاً به این معناست که وقتی نیاز به انتخاب رهبری باشد باید تشخیص خود را اعلام کند و در ادامه باید ببیند که آیا رهبری هنوز واجد شرایط رهبری است یا خیر، به همین خاطر مجلس خبرگان اهمیت خاصی در نظام سیاسی ما پیدا می‌کند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین با بیان اینکه دشمنان همواره به دنبال تضعیف جایگاه‌ها و نهادهای انقلابی مثل مجلس خبرگان رهبری و شورای نگهبان هستند، افزود: امروز دشمن در بحث «نفوذ» که مقام معظم رهبری بارها نسبت به خطر آن هشدار داده‌اند خواب‌هایی دارد اما باید بداند که به لطف الهی همچون گذشته پروژه نفوذ در خبرگان رهبری صد درصد شکست خورده و خواهد خورد.
وی گفت: در واقع مردم بصیر و ولایت مدار ما با پیروی از هدایت‌های حکیمانه رهبر معظم انقلاب با هوشیاری و آگاهی در صحنه هستند و مانع از تحقق اهداف شوم دشمنان می‌شوند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۸
واقعا خسته نباشن این ممنوعیت دریافت کپی شناسنامه و کارت ملی کار بزرگی بود!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
بجای هزینه 100 میلیون در ماه جهت حذف وتانت بارها این هزینه را صرف اشتغال این بنده خداها کنید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار