مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی اردبیل گفت: در سال‌های اخیر و با خرید اتوبوس‌های جدید عمر ناوگان سازمان اتوبوسرانی اردبیل به حدود پنج سال رسیده است.
کد خبر: ۱۵۱۸۶۹
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴ 26 December 2015

حمید مظاهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد:در سال‌های اخیر و با خرید اتوبوس‌های جدید عمر ناوگان سازمان اتوبوسرانی اردبیل به حدود پنج سال رسیده است.

وی افزود:‌ برخلاف جوان بودن عمر ناوگان اتوبوسرانی میانگین عمر ناوگان مینی‌بوس‌رانی ما 30 تا 31 ساله است که جزو پیرترین ناوگان مینی‌بوس کشور محسوب می‌شود.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی اردبیل با بیان اینکه همچنان مینی‌بوس‌های سازمان اتوبوسرانی در قالب آژانس‌‌ها و سرویس‌های مختلف اداری و مدارس ارائه خدمات می‌کنند،‌ افزود: البته تلاشمان بر این است تا عمر ناوگان مینی‌بوسرانی خودمان را با خرید مینی‌بوس‌های جدیدی که رایزنی‌های آن با سازندگان مینی‌بوس در اصفهان و تهران آغاز شده به انجام برسد.

وی یادآور شد: تا آخر امسال توسعه مسیرهای جدید اتوبوسرانی به ویژه در شهرک‌ها مدنظر نیست و تلاشمان بر این است تا برای سال‌های آینده طرح‌های توسعه‌ای را درست و دقیق برنامه‌ریزی کنیم.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی اردبیل ادامه داد: تمام هم و غم ما بر این است تا نسبت به رفع دغدغه‌های شهروندان در استفاده بیشتر از حمل و نقل عمومی است تا با بیرون نیاوردن خودروهای شخصی زمینه رفع آلودگی‌ها و کاهش آسیب‌های زیست محیطی فراهم آید.

مظاهری با بیان اینکه مکانیزه کردن ایستگاه‌ها به همراه افزایش محل شارژ کارت‌های الکترونیکی مردم برای سوار و پیاده شدن از اتوبوس‌ها و حتی واگذاری این کار به بخش خصوصی مدنظر است، بیان کرد: ما تلاش می‌کنیم حتی محل‌هایی برای شارژ کارت‌های بلیط الکترونیکی مردم به صورت سیار فراهم کنیم و در کنار ایستگاه‌های مکانیزه نسبت به راه‌اندازی مکانیزه این حوزه نیز برنامه‌ریزی‌ها را انجام می‌دهیم.

این مسئول ادامه داد: با توجه به فصل بودجه‌ریزی شهرداری ما پیشنهادهایمان را برای لحاظ کردن تامین اعتبار این کار در بودجه سال آینده به شهرداری ارائه می‌کنیم تا مصوبه شورای شهر نسبت به تجهیز و راه‌اندازی ایستگاه‌ها و مجموعه‌های الکترونیکی شارژ کارت شهروندی اقدام شود.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی اردبیل در مورد صدور کارت شهروندی نیز گفت: در این زمینه مطالعات دقیقی در حال انجام است تا با همراهی سایر مجموعه‌های شهرداری این کار به انجام برسد.

مظاهری یکی از علل و عوامل تاخیر در فعالیت اتوبوس‌های شهری و کندی حرکت آنها را در برخی از مسیرها ترافیک سطح شهر اعلام کرد و افزود: اگر جلوی تردد سواری‌های تک سرنشین گرفته شود و خط ویژه اتوبوس شهری راه‌اندازی شود ما قطعا در سایه سه شاخصه حمل سریع، ارزان و مطمئن می‌توانیم برای هموطنانمان ارائه خدمات مطلوبی کنیم.

وی یادآور شد: در حال حاضر 420 دستگاه مینی‌بوس سازمان در قالب 15 آژانس تحت نظارت این سازمان به عنوان سرویس دانش‌آموزان و ادارات به هموطنانمان ارائه خدمات می‌کنند که انتظار می‌رود با کاهش عمر مینی‌بوس‌ها در این زمینه حرکت مطلوب‌تر انجام شود.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی اردبیل تصریح کرد: ما علاوه بر ارائه سرویس‌های مختلف در مسیرهای متعدد شهر اردبیل با 6 دستگاه اتوبوس در مسیر اردبیل ـ نمین، پنج دستگاه اردبیل ـ نیر، سه دستگاه اردبیل ـ آبی‌بیگلو، دو دستگاه مسیر اردبیل ـ هیر و یک دستگاه اردبیل ـ ثمرین فعالیت می‌کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار