به مناسبت هفته ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی مانور لحظه صفر مدیریت بحران با حضور دستگاه‌های عضو کارگروه امداد و نجات پدافند غیرعامل شهرستان گرمی در ورودی شهرک ولیعصر(عج) این شهرستان عملیاتی شد.
کد خبر: ۱۵۱۴۵۶
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۷ 25 December 2015

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، پیش از ظهر امروز به مناسبت هفته ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی مانور لحظه صفر مدیریت بحران با حضور دستگاه‌های عضو کارگروه امداد و نجات پدافند غیرعامل شهرستان در ورودی شهرک ولیعصر(عج) گرمی عملیاتی شد.

فرماندار گرمی در حاشیه این مانور اظهار کرد: مانور لحظه صفر با هدف ارزیابی میزان آمادگی و توان عملیاتی و امنیتی دستگاه‌های عضو کارگروه امداد و نجات پدافند غیرعامل شهرستان برگزار عملیاتی شد.

میرعلی رحیمی‌زاد با اشاره به اینکه در برگزاری این مانور، هیچ‌گونه هماهنگی و اطلاع‌رسانی از قبل صورت نگرفته بود، یادآور شد: آمادگی و توان دستگاه‌های عضو مدیریت بحران شهرستان در این مانور قابل قبول و مطلوب است.

وی گفت: این مانور به صورت لحظه‌ای و بدون هیچ‌گونه هماهنگی با حادثه فرضی آتش‌سوزی و خرابی علمک گاز و نشست آن و همچنین اتصال کابل تیر چراغ برق اجرا شد.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان گرمی افزود: به منظور برگزاری این مانور 18 دستگاه عملیاتی عضو کارگروه امداد و نجات پدافند غیرعامل شهرستان فراخوان شدند.

رحیمی‌زاد گفت: هیچ کس از زمان شروع این مانور اطلاع نداشت، چراکه بحران‌ها و بلایای طبیعی خبر نمی‌کنند و بایستی برای مقابله با آنها در لحظه صفر آماده باشیم.

این مسئول یادآور شد: این مانور نقش مهمی در سنجش و ارزیابی توان دستگاه‌های اجرایی هنگام بروز حوادث احتمالی دارد.

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، در این مانور فرضی اکیپ اداره گاز گرمی، گشت پلیس 110 و آتش‌نشانی به ترتیب در زمان کمتر از 11 دقیقه در محل حادثه حاضر شدند.

البته دستگاه‌هایی هم بودند که بخت با آنان یار بود و به‌دلایل نامعلوم خیلی دیرتر خود را به محل حادثه رساندند، چراکه این مانور کاملاً ساختگی بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار