قاری و نخبه قرآنی گفت:آموزش‌های پایه برای فراگیری قرآن کریم از دوران ابتدایی و با برنامه‌ریزی خاصی به دانش آموزان ارائه شود.
کد خبر: ۱۴۹۴۴۸
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱ 22 December 2015
قاری و نخبه قرآنی گفت:آموزش‌های پایه برای فراگیری قرآن کریم از دوران ابتدایی و با برنامه‌ریزی خاصی به دانش آموزان ارائه شود.

جواد ایجادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: اصلی ترین مشوقم در فراگیری قرآن معلم دوره ابتدایی‌ام بود  که بعد از تعلیم در مدرسه به عنوان مربی در مسجد محل نیز اموری قرآنی را به دانش آموزان علاقمند، تعلیم می‌داد و نوار صدای استاتید قرآنی  در اختیار ما قرار می داد.

وی افزود: با این پیش زمینه در اولین مسابقات دانش آموزی رتبه اول قرائت را کسب کردم و سپس در دوم دبیرستان یعنی سال‌ ۷۷ توانستم در رشته قرائت مرحله شهرستانی و استانی رتبه اول  و در رشته  اذان مرحله استانی در کرمانشاه رتبه اول  را کسب کنم.

ایجادی بیان کرد: بیشترین تاثیر قرآن در زندگی را مرهون  آرامش و ارتباط بیشتر با خالق متعال و نیز مصون ماندن از بسیاری آفت های روزگار می دانم و اثربخشی آن را به وفور در زندگی مشاهده کردم.

این نخبه قرآنی کتاب قرآن در برگیرنده برنامه کامل زندگی و تمرین عبودیت دانست و گفت: قرآن نسخه ای آرامش بخش است که درس زندگی و آخرت را آموزش می دهد.

وی افزود:  آیات سوره آل عمران نیز که به ربنا معروف می باشد به معنای نوعی مناجات است و ذکر و تفکر درباره آفرینش آسمان و زمین را در بر دارد.

ایجادی با بیان اینکه بیشتر این آیات را سرلوحه زندگی خود قرار داده، افزود: در آیات بسیاری به ویژه سوره بقره به فراوانی به اقامه و احیای نماز واجب توصیه شده  همچنین بشارت به صبر در مقابل مصائب و مشکلات همچنان که در سوره زمر نیز عنوان شده است که انسانها از رحمت خداوند مایوس نشوند و در سوره های دیگری به ویژه آیه ۱۰۲ سوره انبیاء که تاکید شده افرادی که عمل صالح انجام دهند در روز قیامت در امان خواهند بود.

ایجادی  گفت: در راستای عمل به قرآن جامعه به ویژه آموزش و پرورش باید به این مهم توجه بیشتری داشته باشند و از پایه آموزش‌های لازم و فراتر از یادگیری به دانش آموزان ارائه شود چراکه امروزه بسیاری از اولویت‌ها در زندگی جابه جا شده  و بیشتر به مسابقات علمی و اموری همچون کلاس های زبان و... بها داده می شود.

وی راهکار مناسب توجه به قرآن را انجام تبلیغات اساسی در مراکز و نهادها دانست و افزود: فضای قرآنی در استان کرمانشاه با شروع مسابقات برقرار و مهمترین رخداد قرآنی در کرمانشاه شده بنابراین در برنامه ریزی های کلان باید تدابیر لازم جهت حفظ آن در بعد از مسابقات نیز اندیشیده شود.

وی افزود: قرائت روزانه  حداقل یک صفحه و یا ۵ آیه از قرآن تاثیرات شگفت انگیزی در زندگی افراد خواهد داشت که در طولانی مدت مشخص خواهد شد.

ایجادی گفت: وجه اشتراک فراوانی میان کتب مقدس تحریف نشده با قرآن کریم وجود دارد که همگی از معجزات پیامبران زمان خود بوده اند و بر پرهیزکاری و تقوا تاکید فراوانی داشته اند اما قرآن کاملترین کتاب هدایت است که باید با همتی بیشتر به دستورات و آموزه‌های آن عمل شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار