نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس اولی‌تر از برنامه ششم بودجه سالانه ارائه شده از سوی دولت را بررسی می‌کند و امیدواریم هر چه سریع‌تر برنامه ششم از سوی دولت به مجلس ارائه شود.
کد خبر: ۱۴۶۷۴۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۴ 18 December 2015

منصور حقیقت‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: سه ماهه پایانی سال برای مجلس روزهای پرکار و همراه با تراکم فعالیت‌های دقیق در حوزه برنامه‌ریزی خواهد بود به طوری که در کنار برگزاری انتخابات مجلس و کارهای تبلیغاتی که نمایندگان انجام می‌دهند باید در این فرصت برنامه ششم توسعه و بودجه سالانه نیز مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

وی به تأخیر به وجود آمده در تقدیم لایحه بودجه 95 و همچنین لایحه برنامه ششم توسعه اشاره کرد و گفت: دولت هرچند می‌خواهد این دو برنامه را دی ماه تقدیم مجلس کند اما بهتر بود با یک اولویت درابتدا بودجه سالانه و سپس برنامه ششم به مجلس فرستاده می‌شد تا مورد توجه قرار گرفته و به تصویب برسد.

عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل با بیان اینکه ضروری است بدنه دولت کوچک شده و در یک چابک‌سازی مناسب برنامه ششم و همچنین بودجه سال آینده مورد بررسی قرار گیرد، افزود: حجم زیادی از منابع دولت را بودجه‌های جاری به ویژه پرداختی به کارکنان تشکیل می‌دهد در حالی که هنوز دولت نتوانسته است آنگونه که انتظار می‌رفت در برنامه پنجم از تصدی‌گری دور شده و بدنه خود را چابک کند.

حقیقت‌پور با بیان اینکه کشور در بخش درآمدی با مشکلاتی روبه‌رو است و در برنامه ششم قطعا مجلس به دنبال راهکاری برای تقویت و توانمندسازی اقتصاد مقاومتی است، بیان کرد: حرکت‌های خوبی که در سال‌های اخیر آغاز شده حرکت‌های خوب اما مقطعی بوده اما نتوانسته نتایجی را به همراه داشته باشد ولی امیدواریم در برنامه ششم توسعه به سمتی حرکت کنیم تا با فاصله گرفتن از اقتصاد نفت به تقویت و توانمندسازی اقتصاد کشور کمک کنیم.

وی ضرورت الزام دولت را به کاهش تصدی‌گری‌ها و حذف یارانه ثروتمندان برای کمک به اجرایی شدن طرح‌ها و پروژه‌های مختلف عمرانی و عملیاتی را یادآور شد و ادامه داد: کمترین منابع در حوزه سازندگی هزینه می‌شود و این مستلزم آن است که تا دولت به کاهش هزینه‌های جاری خود اقدام کرده و بیشترین تزریق منابع به بخش‌های تقویت زیربناها و کارهای عمرانی اختصاص پیدا کند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اولویت مجلس را در سه ماهه پایانی سال را تصویب بودجه سالانه سپس بررسی برنامه ششم توسعه عنوان کرد و گفت: قطعا تصویب بودجه سالانه تا آخر سال برای ما اولویت دارد و امیدواریم در ادامه این روند و بعد از فروکش کردن تب و تاب انتخابات مجلس بتوانیم با خیال راحت برنامه ششم توسعه را نیز بررسی کرده و زمینه تصویب و ابلاغ آن را به دولت فراهم کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار