معمار برجسته جهان در کرمانشاه معماری را هنر دانست و گفت: معماری حرفه نیست و نباید در این کار کیفیت فدای کمیت شود.
کد خبر: ۱۴۴۹۴۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹ 15 December 2015
معمار برجسته جهان در کرمانشاه معماری را هنر دانست و گفت: معماری حرفه نیست و نباید در این کار کیفیت فدای کمیت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، گیسو حریری در دومین روز از سمینار تخصصی معماری که پیش از ظهر امروز سه شنبه در دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مشکلات رشته معماری سختی و مشقت این حرفه برای بانوان است و این مشکل نه تنها در ایران بلکه در سایر کشورها نیز گریبان‌گیر بانوان است.

این معمار برجسته خطاب به دانشجویان به عنوان مهندسین و معماران آینده گفت: معماری هنر است نه حرفه و معمار باید تمام هم و غم خود را به کار گیرد و از روش‌های اصولی در ساخت و سازها استفاده نماید.

حریری ساختن یک ساختمان با روش‌های اصولی را بهتر از ساخت صدها ساختمان به طرق غیر اصولی دانست و گفت: هرگز نباید در ساخت و سازها  کیفیت را فدای کمیت کرد.

وی تبعیت از مد در ساخت و سازها را نادرست دانست و بیان کرد: معماری موضوعی سلیقه‌ای نیست بلکه باید بنایی پایدار و پابرجا تا سالیان متمادی باشد پس بدانید که این هنر است که ماندگار است و مد دائم در حال تغییر و دگرگونی است.

حریری اما حضور مهندسین ناظر را از مشکلات رشته معماری در ایران عنوان کرد و افزود: در ایران برخلاف همه کشورها شخص سومی بنام مهندس ناظر نظر خود را در کار اعمال می‌کند که موجب سه گانگی نظر بین کارفرما، مهندس معمار و ناظر پروژه می‌شود.

وی بر ضرورت برقراری  ارتباط بازار کار با دانشگاه تاکید کرد وگفت: یک فارغ‌التحصیل یا دانشجوی معماری نباید تنها به دانسته‌های خود در دوران تحصیل بسنده کند بلکه باید به صورت عملی، هنر معماری را به خدمت گرفته و عملا در کار معماری پیاده کند همچنانکه در کشور آمریکا این رویه حاکم است و ما نیز در دوران تحصیل ملزم به ورود به کار عملی معماری بودیم.

برگزاری سمینارهای تخصصی از راهبردهای توسعه فضای آموزشی دانشگاه رازی است

در این نشست مدیر گروه معماری دانشگاه رازی کرمانشاه برگزاری همایش‌ها و دعوت از متخصصان و اندیشمندان داخلی را یکی از راهبردهای توسعه فضای آموزشی و پژوهشی دانشگاه رازی دانست.

عباس مهروان حضور خواهران حریری به عنوان معماران برتر دنیا در سمینار معماری را زمینه‌ای برای محققان و دانشجویان جهت استفاده از تجارب و فراگیری اندیشه‌های معماران برتر جهان برشمرد.

مدیر گروه معماری دانشگاه رازی سمینار تخصصی معماری را شروعی برای ایجاد ارتباط سازنده عنوان و تصریح کرد: یکی دیگر از دستاوردهای این سمنار  ارتقا آگاهی مردم نسبت به ضروریات شیوه زندگی به منظور رفع معضلات زیست محیطی است.

گفتنی است؛ نشست پرسش و پاسخ دانشجویان با خواهران حریری در این سمینار انجام و نشست‌های معماری و الگوسازی برای ساختمان‌سازی اقشار کم ‌درآمد، بازدید از بافت سنتی کرمانشاه، بررسی روند طراحی و ساخت و  سمینار «نقش تاریخ و فرهنگ در شهرسازی امروز» در کاروان‌سرای شاه‌عباسی و... از دیگر برنامه‌های این سمینار است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار