سرپرست پارک علم و فناوری کرمانشاه گفت: 49 شرکت دانش‌بنیان براساس آخرین آمار کشوری در استان فعالیت دارد.
کد خبر: ۱۴۰۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳ 06 December 2015
 سرپرست پارک علم و فناوری کرمانشاه گفت: 49 شرکت دانش‌بنیان براساس آخرین آمار کشوری در استان فعالیت دارد.

معصومه خان‌احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه از فعالیت 49 شرکت دانش‌بنیان در استان خبر داد و اظهار کرد: بخشی از شرکت‌های فناوری در استان موفق به کسب رتبه دانش‌بنیان شده‌اند.

وی با اشاره به آغاز به کار نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری کرمانشاه اضافه کرد: 37 دستگاه اجرایی، دانشگاه و مراکز رشد و فناوری دستاوردهای خود را در این نمایشگاه ارائه داده‌اند.

سرپرست پارک علم و فناوری استان کرمانشاه ادامه داد: در این نمایشگاه به منظور ترغیب دانش‌آموزان و آشنایی آنان با فضای پژوهشی مسابقه ساخت و پرتاب موشک و برای دانشجویان نیز مسابقه ایده‌های برتر برگزار می‌شود.

خان‌احمدی در مورد مسابقه ایده‌های برتر افزود: از آنجایی که تمامی استارت‌آپ‌ها برخلاف کسب و کارهای دیگر جدای از بحث مالی با ایده‌پردازی کار خود را آغاز می‌کنند و بیشتر بر بحث دارایی‌های نامشهود یا همان ایده تأکید دارند، برگزاری این مسابقات فضا را برای گسترش این کسب و کار فراهم می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: دانشجویان در فضای ایجاد شده ایده‌های خود را مطرح می‌کنند و در پایان ایده‌هایی که قابلیت تبدیل شدن به کسب و کار را دارند در مراکز رشد حمایت می‌شوند.

به گفته سرپرست پارک علم و فناوری استان کرمانشاه، اغلب دستاوردهای پژوهشی ارائه شده توسط مراکز رشد زیر نظر پارک علم و فناوری و دانشگاه‌های علوم پزشکی و رازی به مرحله تجاری‌سازی و تولید انبوه رسیده‌اند.

خان‌احمدی در مورد فعالیت سایت فن بازار کرمانشاه نیز گفت: طی یکسال گذشته متولی این فن بازار پارک علم و فناوری بوده و در حال حاضر به شرکت شهرک‌های صنعتی واگذار شده است.

وی تصریح کرد: در پارک علم و فناوری که ماهیت فعالیت‌های آن حمایت از تولید، تجاری‌سازی و ایجاد بازار برای فناوری‌ها بوده، نشست‌های فناوری بسیاری در یکسال گذشته با حضور متقاضیان فناوری از جمله دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی برگزار شده است.

سرپرست پارک علم و فناوری استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: شرکت‌ها در این نشست تولیدات یا خدمات فناوری خود را عرضه کردند و تعداد زیادی از آنها منجر به انعقاد قرارداد فروش شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار