معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی استان اردبیل خبر داد:
قادر تقی زاده با بیان این مطلب گفت: طبق ماده 132 احکام مالیاتی قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب اول اردیبهشت ماه 94 مجلس شورای اسلامی، هتل ها و مراکز اقامتی گردشگری که از تاریخ مذکور از سوی مراجع قانونی ذی ربط برای آنها پروانه بهره برداری یا مجوز صادر می شود، درآمدهای ...
کد خبر: ۱۳۴۶۱۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۷ 24 November 2015

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی استان اردبیل از اعلام معافیت های مالیاتی تأسیسات گردشگری به تشکل های صنفی استان خبر داد.

به گزارش تابناک اردبیل، قادر تقی زاده با بیان این مطلب گفت: طبق ماده 132 احکام مالیاتی قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب اول اردیبهشت ماه 94 مجلس شورای اسلامی، هتل ها و مراکز اقامتی گردشگری که از تاریخ مذکور از سوی مراجع قانونی ذی ربط برای آنها پروانه بهره برداری یا مجوز صادر می شود، درآمدهای خدماتی آنها از تاریخ شروع بهره برداری یا فعالیت به مدت پنج سال و در مناطق کمتر توسعه یافته به مدت ده سال با نرخ صفر مشمول مالیات می شود.

وی منظور از مالیات با نرخ صفر را روشی عنوان کرد که مؤدیان مشمول آن، مکلف به تسلیم اظهارنامه، دفاتر قانونی، اسناد و مدارک حسابداری حسب مورد، برای درآمدهای خود به ترتیب مقرر در این قانون و در مواعد مشخص شده به سازمان امور مالیاتی کشور هستند.

تقی زاده اضافه کرد: سازمان امور مالیاتی کشور نیز مکلف به بررسی اظهارنامه و تعیین درآمد مشمول مالیات مؤدیان براساس مستندات، مدارک و اظهارنامه مذکور است و پس از تعیین درآمد مشمول مالیات مؤدیان، مالیات آنها با نرخ صفر محاسبه می شود.

به گفته این مقام مسئول؛ مالیات با نرخ صفر برای واحدهای خدماتی و سایر مراکز موضوع این ماده که دارای بیش از 50 نفر نیروی کار شاغل باشند، چنانچه در دوره معافیت، هرسال نسبت به سال قبل، نیروی کار شاغل خود را حداقل 50 درصد افزایش دهند، به ازای هر سال افزایش کارکنان یک سال اضافه می شود.

وی با بیان اینکه تعداد نیروی کار شاغل و همچنین افزایش اشتغال نیروی کار در هر واحد با تأیید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ارائه اسناد و مدارک مربوط به فهرست بیمه تأمین اجتماعی کارکنان محقق می شود، افزود: در صورت کاهش نیروی کار از حداقل افزایش مذکور در سال بعد که از مشوق مالیاتی این بند استفاده کرده باشند، مالیات متعلق در سال کاهش، مطالبه و وصول می شود و افرادی که بازنشسته، بازخرید و مستعفی می شوند به عنوان کاهش نیروی کار محسوب نمی شود.

معاون گردشگری استان خاطر نشان کرد: به منظور تشویق و افزایش سرمایه گذاری های اقتصادی در واحدهای موضوع این ماده علاوه بر دوره حمایت از طریق مالیات با نرخ صفر حسب مورد، مالیات سال های پس از آن دوره حمایت نیز تا زمانی که جمع درآمد مشمول مالیات واحد، به دوبرابر سرمایه ثبت و پرداخت شده برسد، در مناطق کمتر توسعه یافته با نرخ صفر محاسبه خواهد شد و پس از آن، مالیات متعلقه با نرخ های مقرر در ماده(105) این قانون و تبصره های آن محاسبه و دریافت می شود.

وی با بیان اینکه در سایر مناطق نیز 50 درصد مالیات سال های پس از دوره محاسبه مالیات مذکور در صدر این ماده با نرخ صفر و 50 درصد باقی مانده با نرخ های مقرر در ماده (105) قانون مالیات های مستقیم و تبصره های آن محاسبه و دریافت می شود، بیان داشت: این حکم تا زمانی که جمع درآمد مشمول مالیات واحد، معادل سرمایه ثبت و پرداخت شده شود، ادامه می یابد و پس از آن، صد درصد مالیات متعلقه با نرخ های مقرر در ماده(105) این قانون و تبصره های آن محاسبه و دریافت می شود.

تقی زاده در ادامه یادآور شد: هرگونه سرمایه گذاری که با مجوز مراجع قانونی ذی ربط به منظور تأسیس، توسعه، بازسازی و نوسازی واحدهای مذکور برای ایجاد دارایی های ثابت به استثنای زمین هزینه می شود، مشمول حکم این بند است واستثنای زمین مذکور در مورد سرمایه گذاری اشخاص حقوقی غیردولتی در واحدهای هتل ها و مراکز اقامتی گردشگری صرفاً به میزان تعیین شده در مجوزهای قانونی صادرشده از مراجع ذی صلاح، جاری نمی باشد.

وی با اشاره به تهیه فهرست مناطق کمتر توسعه یافته شامل استان، شهرستان، بخش و دهستان در سه ماهه اول در هر برنامه پنج ساله توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی با لحاظ شاخص های نرخ بیکاری و سرمایه گذاری در تولید و تصویب آن توسط هیأت وزیران، اظهار داشت: تا ابلاغ فهرست جدید، فهرست برنامه قبلی معتبر است وتاریخ شروع فعالیت با تأیید مراجع قانونی ذی ربط، مناط اعتبار برای احتساب مشوق های مناطق کمتر توسعه یافته است.

این مقام مسئول تمامی تأسیسات ایرانگردی و جهانگردی که پیش از اجرای این ماده پروانه بهره برداری از مراجع قانونی ذی ربط أخذ کرده باشند تا مدت شش سال پس از تاریخ لازم الاجراء شدن این ماده، از پرداخت 50 درصد مالیات بردرآمد ابرازی معاف عنوان و تصریح کرد: صد درصد درآمد ابرازی دفاتر گردشگری و زیارتی دارای مجوز از مراجع قانونی ذی ربط که از محل جذب گردشگران خارجی یا اعزام زائر به عربستان، عراق و سوریه تحصیل شده باشد با نرخ صفر مالیاتی مشمول مالیات می شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار