رئیس شورای اسلامی شهرمیناب با انتقاد از عدم توجه به زیرساخت‌های عمرانی شهر میناب، چالش‌های پیش روی توسعه این شهر را متأثر از عملیاتی نشدن مولفه‌های رشد و گسترش شهر دانست.
کد خبر: ۱۳۲۳۸۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴ 21 November 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، عبدالعلی زائری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در میناب با اشاره به محروم ماندن این شهر از روند مناسب توسعه اظهار داشت: عدم وجود شاخص های لازم دومین شهر استان از نظر وسعت و قدمت را از مسیر رشد و توسعه باز داشته است.
 
وی در ادامه از میناب به عنوان مادر تمدن استان یاد کرد و افزود: در تاریخ هرمزگان و منطقه همواره میناب به عنوان مهد فرهنگ، اقتصاد، تجارت و ادب و هنر مطرح بوده است.
 
رئیس شورای اسلامی شهر میناب با بیان اینکه این شهر به واسطه قرار گرفتن در محوریت منطقه شرق هرمزگان هر روز پذیرای جمعیت شناوری از شهرستان های همجوار و حتی شهرهای جنوب کرمان است، تاکید کرد:  طرح ارتقای سطح خدمات و گسترش مبلمان شهری باید در دستور کار مدیران اجرایی قرار گیرد.
 
زائری نگاه گذرا و پرداختن به مشکلات شهری میناب به صورت فصلی را یکی از معضلات در این شهر دانست و افزود: مشکلات آشکار و پنهان میناب توجه هر شهروند و مسافری را در کوتاه ترین زمان به خود جلب  می کند.
 
وی در ادامه به آبگرفتگی معابر عمومی، مراکز خرید و محلات میناب  در پی بارش های اخیر در این شهر اشاره داشت و تصریح کرد: درنظر نگرفتن آبراه مناسب برای جمع‌آوری آب های روان و سطحی، خسارت های زیادی به تاسیسات زیربنایی شهر و اموال عمومی وارد شد.
 
رئیس شورای اسلامی شهر میناب وارد شدن خسارت به شهرک جدید مهر رضوان را ناشی از توجه نداشتن مجریان این شهرک به استاندارد های شهرسازی و احداث واحد های مسکونی در حاشیه رودخانه فصلی و بد تر از همه تغییر کاربری پارکینگ به واحد مسکونی در این شهرک  اعلام کرد.
 
زائری در پایان  از طرح مطالعاتی تثبیت خاک کوه پایه در محلات مرکزی شهر میناب در صورت تامین اعتبار خبر داد وگفت: در سفر معاون ریاست جمهوری برای بررسی مشکلات ناشی از بارندگی در میناب پیشنهاد این طرح مذکور داده شد که در صورت تخصیص اعتبار کافی به دنبال ریشه  یابی وانجام کار برای جلوگیری از هر گونه مشکل و معضلی در میناب هستیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار