فرمانده یگان حفاظت از میراث فرهنگی استان کرمانشاه از کشف 190 قلم اشیاء تاریخی با ارزش از قاچاقچیان در آبان ماه سال جاری در سطح استان خبر داد.
کد خبر: ۱۲۹۷۵۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶ 16 November 2015
فرمانده یگان حفاظت از میراث فرهنگی استان کرمانشاه از کشف 190 قلم اشیاء تاریخی با ارزش از قاچاقچیان در آبان ماه سال جاری در سطح استان خبر داد.

سرهنگ محمدرضا بیداد با اعلام این خبر اظهارکرد: در راستای اقدامات حفاظتی از آثار تاریخی و پیشگیری از وقوع جرائم میراث ارزشمند فرهنگی و معنوی در استان کرمانشاه، یگان حفاظت میراث فرهنگی با استفاده از توان اطلاع رسانی دوستداران میراث فرهنگی و تعامل با نیروی انتظامی همواره نقش مهمی در حفظ و صیانت از آثار تاریخی این دیار داشته است.

وی افزود:  طی آبان ماه سال جاری بالغ بر 190 قلم اشیاء تاریخی با ارزش در چهار عملیات کشف و ضبط شده اند.

این مقام مسئول یادآور شد: در این عملیات ها هفت نفر دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مقامات قضایی استان شده‌اند.

بیداد در ادامه اظهارکرد: نقش خطیر حفاظت از آثار و ابنیه تاریخی به تنهایی از توان نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی خارج است و ضروریست از ظرفیت های دوستداران میراث فرهنگی و نیروی توانمند انتظامی بیشترین استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه همه مردم در مقابل حفاظت از آثار تاریخی استان و نشانه های تمدنی این دیار باید احساس مسئولیت کنند، گفت: در این راه همه توان خود را بکار گرفته ایم.

وی اظهار کرد: در طول 8 ماه گذشته بالغ بر 304 قلم شیء تاریخی از قاچاقچیان کشف و همچنین تعداد شش باند حفاری غیر مجاز در سطح استان متلاشی شده است.

وی افزود: در این مدت 35 نفر در این خصوص دستگیر شده و با تشکیل پرونده تحویل مقامات قضایی شده‌اند.

این مقام مسئول تصریح کرد: بی شک با گستردگی شبکه دوستداران میراث فرهنگی در سطح استان و تدابیر ویژه فرماندهان انتظامی در برخورد مجدانه با غارتگران و قاچاقچیان میراث فرهنگی، قطعاً مجالی برای اقدامات ضد فرهنگی آنان نخواهد بود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار