ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر با اشاره به رتبه برتر گمرک استان درکشور افزود: بیشترین حجم صادرات با 85 درصدوزنی و 92 درصد ارزشی مربوط به منطقه ویژه اقتصادی بوشهر است.
کد خبر: ۱۲۹۷۴
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۹ 11 March 2015
تابناک بوشهر- ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر گفت: در 11 ماه نخست امسال 23 میلیون تن کالا از گمرکات این استان به خارج از کشورصادر شده است.

به گزارش ایرنا، احمد پورحیدر چهارشنبه در نشست با فرماندار شهرستان دیر افزود: کالاهای صادراتی به انضمام میعانات گازی به ارزش 18 میلیارد دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن 23درصد و از لحاظ ارزش 33 درصد رشد داشته است.

وی گفت: عمده اقلام صادراتی از استان، میعانات گازی، محصولات پتروشیمی،صنعتی، معدنی،کشاورزی،صنایع دستی، بوده است.

پورحیدر اهم کشورهای مقصد کالاهای صادراتی از گمرکات استان بوشهر را ژاپن، قطر، کویت، امارات، ویتنام، چین، تایلند، استرالیا و مالزی اعلام کرد.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر با اشاره به رتبه برتر گمرک استان درکشور افزود: بیشترین حجم صادرات با 85 درصدوزنی و 92 درصد ارزشی مربوط به منطقه ویژه اقتصادی بوشهر است.

پورحیدر ادامه داد: در این مدت واردات کالا به استان بوشهر بیش از یک میلیون و 500 هزار تن به ارزش سه میلیارد و700 میلیون دلار بوده است که در مجموع نسبت به مدت مشابه در سال قبل از نظر وزن پنج و از نظر ارزش دلاری 22درصد رشد داشته است.

وی عنوان کرد: عمده اقلام وارداتی به استان به ترتیب انواع پلیمرهای پلی پیلن ، خودرو سواری، ماژول نمایشگر ، موز ،لاستیک،کولرگازی، اجزاو قطعات یخچال و برنج بوده است و اهم کشورهای مبدأ نیز به ترتیب کره جنوبی ، چین ، هند ، سریلانکا، امارات ، فیلیپین و ترکیه می باشد.

ناظر گمرکات استان و مدیرگمرک بوشهر گفت: در این مدت درآمد گمرکات استان نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 100 درصدی داشته که مبلغی بالغ بر 26هزار میلیارد ریال بوده است.

وی گفت: در بندردیر زیرساخت های خوبی آماده شده است که باید با جذب سرمایه گذار و ایجاد نمایندگی اتاق بازرگانی برای توسعه و پیشرفت این بندر بتوانیم خدمات خوبی برای مردم انجام دهیم.

فرمانداردیر هم گفت: بندر دیر به سبب نزدیکی با کشورهای حوزه خلیج فارس جایگاه مهمی در امر تجارت دریایی دارد که این مهم سبب شده تجارت دریایی در این بندر افزایش یابد.

حمزه اعتماد افزود: در بندر دیر علاوه بر فعالیت های لنج های تجاری در امر تخلیه و بارگیری، کشتی های کانتینربر هم نقش مهمی در این فعالیت دارند.

وی گفت: تعداد موتورلنج های تجاری این بندراز 80 به 130 فروند افزایش یافته واین نشان دهنده رونق اقتصادی و تجارت دریایی در این بندر است.

فرماندار دیر در این نشست خواستار ارتقای گمرک دیر به مدیریت شد و افزود: افزایش سطح نیروی انسانی در گمرک،معافیت 20درصدی و تسهیل روند اداری برای واردات خودرو با توجه به زیرساخت ها از دیگر خواسته های بازرگانان و ملوانان است.

سرپرست گمرک بندردیر نیز گفت: با برنامه ریزی اساسی و همکاری مسوولان تصمیم داریم که تجارت در این بندر رونق بگیرد و زمینه توسعه و پیشرفت شهرستان فراهم شود.

محمدحسن سلیمانی افزود: زمینه ها و زیرساخت های خوبی در امر تجارت و بازرگانی در این بندر وجود دارد که سالم سازی و سرعت بخشی برای تجارت در دستور کارداریم.

وی گفت: تخلیه و بارگیری در این بندر بموقع و سریع صورت می گیرد و گمرک آمادگی کامل دارد که برای کالای صادراتی در ایام تعطیل نیز خدمات ارائه کند.

وی درباره ورود و خروج شناورهای باری در بندر دیر بیان کرد: درسال گذشته 80 فروند شناور تجاری و باری دراین بندر تخلیه و بارگیری داشتند که امسال این رقم به 130 فروند رسیده است که این نشان از رونق و رشد اقتصادی برای این شهرستان دارد.

بندر دیر(dayyer) بزرگ ترین بندر صیادی و تجاری در 180 کیلومتری جنوب استان بوشهر قراردارد.

منبع: ايرنا
برچسب ها: صادرات گمرک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار