سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی گفت: تاکنون در این دو سال هیچ‌گونه اردوی مختلط دانشجویی و کنسرتی را در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار نکرده و قصد برگزاری نداریم.
کد خبر: ۱۲۸۹۰۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۶ 14 November 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، گودرز صادقی عصر امروز در جلسه مسئولان دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به دیدار اخیر دانشگاهیان با مقام معظم رهبری و اطاعت محض از منویات معظم‌له اظهار کرد: دانشگاه محقق اردبیلی معتقد و ملتزم به اجرای منویات مقام معظم رهبری است.

وی تصریح کرد: در طول سال‌های 93 و 94 که اینجانب در مسئولیت دانشگاه انجام وظیفه کرده‌ام، هیچ‌گونه اردوی مختلط و کنسرتی برگزار نشده ولی در مورد دانشگاه‌های دیگر اطلاع دقیقی ندارم و ورود به آن، به حوزه فعالیت و مسئولیت بنده مرتبط نیست.

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی در پاسخ به این سئوال که نظر شما در مورد اجرای برنامه‌های موسیقی و کنسرت در دانشگاه‌ها چیست، گفت: با توجه به اینکه بنده در مورد حرمت موسیقی و اینکه کدام نوع آن مباح است، صاحب نظر نیستم، تصور می‌کنم موسیقی فی نفسه حرام نباشد، کما اینکه انواعی از آن در جشن‌ها و صدا و سیما هم ارائه می‌شود.

صادقی تاکید کرد: بنابراین آنچه ممکن است مایه نگرانی باشد، اشاعه فعالیت‌هایی است که با شأن دانشگاه سازگار نیستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: با مشکلات جدی که در امر آموزش و پژوهش داریم، همین مانده که دانشگاه‌ها وظایف خود را رها کرده و تبدیل به مکانی برای برگزاری کنسرت‌های متعدد شوند.

صادقی بیان کرد: البته در بین برنامه‌های مختلف فرهنگی به مناسبت جشن‌های ملی و دینی، گاهی موسیقی مجاز هم عرضه می‌شود ولی اینکه کنسرت‌ها از تالارهای عمومی و جشن‌های عروسی راه خودشان را به دانشگاه‌ها باز کنند، مورد قبول نیست مگر اینکه تالارهای عروسی هم دانشجو بپذیرند!

وی با اشاره به حضور خود در کشور هلند برای تحصیل اضافه کرد: در طول سالیانی که در کشور هلند تحصیل می‌کردم، مشاهده نکردم که کنسرتی در خود دانشگاه برگزار شود و جالب اینکه در ساختمان قدیمی دانشگاه که محل برگزاری جلسات دفاع از پایان‌نامه دکترا هم بود، به دلیل داشتن قداست، کف زدن و گرفتن عکس و فیلم هم از جلسه ممنوع بود به جز لحظاتی کوتاه در پایان جلسه.

صادقی ادامه داد: این در حالی است که کشور مورد نظر چارچوب‌های اخلاقی ما را نیز ندارد و به آزادی‌های فردی بی‌حد و حصر و هنجارشکنی معروف است.

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی گفت: ما نه تنها دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب را درک می‌کنیم بلکه اینجانب و همکارانم در مدیریت دانشگاه معتقد و ملتزم به رعایت آنها و چارچوب‌های روشن جامعه اسلامی و اخلاقیات مد نظر معظم‌اله بوده و هستیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار