رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: قرار بود کارخانه اسیدسیتریک کرمانشاه مردادماه امسال فعالیت خود را مجددا آغاز کند، اما به دلیل مشکلات نقدینگی تاکنون هم شاهد راه‌اندازی این کارخانه نبوده ایم.
کد خبر: ۱۲۶۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷ 09 November 2015
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: قرار بود کارخانه اسیدسیتریک کرمانشاه مردادماه امسال فعالیت خود را مجددا آغاز کند، اما به دلیل مشکلات نقدینگی تاکنون هم شاهد راه‌اندازی این کارخانه نبوده ایم.

مهندس رضا رحیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، اظهار کرد: کارخانه اسیدسیتریک کرمانشاه به دلیل مشکلات نقدینگی هنوز فعالیت خود را آغاز نکرده و این در حالیست که قرار بود مرداد شاهد آغاز به کار مجدد آن باشیم.

وی با بیان اینکه همه سهام این کارخانه متعلق به شرکت شستا است، افزود: این کارخانه برای راه‌اندازی مجدد و تعمیرات به دو میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز دارد که باید از سوی شستا تامین شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه عنوان کرد: شستا قول داده با تعویض مدیریت کارخانه این اعتبار تامین شود، اما هنوز زمان دقیق آن مشخص نیست و نمی‌توان قولی در خصوص آن داد.

رحیمی یادآور شد: پس از راه‌اندازی، کارخانه اسیدسیتریک 10 میلیارد تومان اعتبار نیز برای سرمایه در گردش نیاز دارد که یا از منابع استانی و یا منابع ملی مانند صندوق توسعه ملی تامین خواهد شد.

وی با بیان اینکه کارخانه اسیدسیتریک کرمانشاه سال‌ها قبل توسط شستا راه‌اندازی شد، خاطرنشان کرد: این کارخانه چهار سال کار کرد، اما متاسفانه به دلیل واردات بی‌رویه اسیدسیتریک بی کیفیت چینی تعطیل شد.

به گفته این مسئول اسیدسیتریکی که در این کارخانه تولید می‌شد بهترین و با کیفیت ترین نوع در خاورمیانه بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه ادامه داد: با پیگیری‌های صورت گرفته کل سهام این کارخانه که به بانک کشاورزی تعلق گرفته بود دوباره به شستا بازگشت و اقدامات لازم برای فعال سازی مجدد آن آغاز شد.

رحیمی افزایش تعرفه واردات اسیدسیتریک را مهمترین اقدام صورت گرفته دانست و تاکید کرد: مشکل دیگری که وجود داشت توقف ناگهانی کار ماشین آلات کارخانه بود که اقدامات لازم از جمله شست و شو و ... انجام نشده بود و همین امر به تجهیزات کارخانه هم آسیب وارد کرده بود که اکنون در دست پیگیری است.

وی با اشاره به بازار خوبی که در کشور برای اسیدسیتریک کرمانشاه وجود دارد، عنوان کرد:  حتی می‌توانیم تولیدات این کارخانه را به خارج از کشور هم صادر کنیم.

به گفته این مسئول، کارخانه اسیدسیتریک کرمانشاه ظرفیت تولید سالانه 12 هزار تن اسیدسیتریک را دارد و برای 150 نفر هم به طور مستقیم اشتغالزایی در پی دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار