معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور از پذیرفته شدن تعداد ۳۵۰ دانش آموز استثنایی در کنکور سراسری امسال خبر داد.
کد خبر: ۱۲۶۱۲۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲ 09 November 2015
مجید قدمی در مراسم افتتاحیه هنرستان استثنائی ابتکار تربت حیدریه واقع در شهرک ولی عصر(عج) بیان کرد: امسال بیش از ۳۵۰ دانش اموز استثنائی درکنکور سراسری پذیرفته شده و لذا باید شرایطی را فراهم کنیم تا زمینه ساز رشد و ارتقای شاخص توسعه آموزشی کشور باشیم.

وی با بیان اینکه امسال آمار تلفیقی دانش آموزان استثنائی کشور افزایش یافته افزود: پیش ببنی می کنیم بین پنج تا هفت هزار نفر به تلفیقی های کشور افزوده شود.

وی با اشاره به اینکه تعداد ۱۲۰ هزار دانش آموز استثنایی در یک هزار و ۵۵۰ مرکز آموزش استثنائی کشور تحصیل می کنند ادامه داد: احداث مراکز استثنائی برای دانش اموزان نیازمند، مصداق حمایت از عدالت اجتماعی است.

وی ادامه داد: خوشبختانه خیران تمایل بیشتری برای احداث مراکز استثنائی دارند و لذا ۱۲ پروژه برای دانش اموزان استثنائی کشور با مشارکت خیران در دست احداث است.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در حقیقت مراکز استثنایی قطعه ای از بهشت هستند و هر که بتواند بنحوی در این مراکز در عرصه عمرانی و اموزشی خدماتی ارائه دهد، باقیات الصالحاتی برای خود به جا گذاشته است

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور احداث مراکز آموزش استثنائی را احترام به انسانیت و بشریت دانست و گفت: باید برای احداث و بازسازی چنین فضاهایی از یکدیگر سبقت بگیریم، زیرا که احداث این مراکز عمل به قانون اساسی و احترام به انسانیت در جامعه اسلامی است.

قدمی به برخی برنامه های این مراکز اشاره کرد و گفت: برنامه های آموزشی، حمایتی، تامین خدمات دارویی و تجهیزات پزشکی، کاشت حلزون، ارائه کتب درسی و فعالیت های اردوئی و ورزشی بخشی از برنامه های سازمان اموزش و پرورش استثنائی کشور برای دانش اموزان نیازمند به خدمات ویژه است.

وی خاطر نشان کرد: آموزش عادی مرهون آموزش استثنائی است و لذا معلمان عادی در مدارس معمولی قوی می شوند و با تجربه ای فراوان می توانند خروجی بهتری در مراکز استثنائی داشته باشند.

گفتنی است هنرستان استثنائی «ابتکار» واقع در شهرک ولی عصر(عج) عصر یکشنبه با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش، مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی و مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان ئر شهرستان تربیت حیدیره افتتاح و به بهره برداری رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار