نماینده ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کنگاور گفت: اجرای پدافند غیرعامل و مصون سازی کشور مستلزم همدلی دولت و ملت است.
کد خبر: ۱۲۲۸۴۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۱ 03 November 2015
نماینده ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کنگاور گفت: اجرای پدافند غیرعامل و مصون سازی کشور مستلزم همدلی دولت و ملت است.

حجت الاسلام احمد امامی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دفاع واژه ای است که شامل دو بخش می باشد، دفاع عامل که نیاز به وسایل و تجهیزات جنگی می باشد و دیگری دفاع غیرعامل که به طور دقیق در نقطه مقابل قرار گرفته و تجهیزاتی در کار نیست و هر نوع اقدام غیرمسلحانه ای که موجب کاهش آسیب پذیری و افزایش پایداری و استقامت مردم در مقابل دشمن شود.

وی افزود: در کشورهایی که توسعه پدافند غیرعامل را به عنوان یک سیاست دفاعی مستمر در دستور کار خود قرار داده اند توان و استقامت آن کشور بالا می رود و در این زمان است که مردم آن کشور هوشیار می شوند و در مقابل تهدیدات خارجی مستحکم و اجازه نفوذ نخواهد داد.

نماینده ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج کنگاورهمچنین یکی دیگر از شیوه های جنگ نرم دشمنان در مقابل انقلاب اسلامی ایران را جنگ اقتصادی عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: برای مقابله با این شیوه دشمن، داشتن توانایی در پدافند غیرعامل لازم و ضروری است.

حجت الاسلام امامی افزود: در دوران پس از انقلاب کشور ما همیشه مورد تهدیدات دشمن بوده و در زمان هایی هم مورد تهاجم بیگانگان قرار گرفت، همچنین موازی با جنگ سخت، جنگ نرم نیز بر ایران تحمیل شد اما با عنایت همیشگی خداوند متعال و پرچم داری رهبری با بصیرت و آگاه و قدرت انسجام و اعتقاد مردم و مسئولان این تهدیدات تا حد ممکن خنثی شده است.

وی با اشاره به اینکه کشور ایران از نظر بلایای طبیعی در رتبه های اول منطقه قرار دارد بر ما وظیفه است که علاوه بر آمادگی در برابر تهدیدات دشمن، در برابر بلایای طبیعی نیز آمادگی خود را حفظ کنیم.

شهرستان کنگاور با جمعیتی افزون بر 84 هزار نفر در90 کیلومتری شرق شهر کرمانشاه و 411 کیلومتری تهران واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار