رشد 56 درصدی تولید و خرید تضمینی گندم در سال زراعی 94- 93 ؛
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: در سالجاری بیش از 490 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان بصورت تضمینی و توافقی خرید شده است.
کد خبر: ۱۲۲۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۰ 02 November 2015
به گزارش تابناک تبریز ، مهندس اکبر فتحی در جلسه تنظیم بازار محصولات کشاورزی که با حضور مهندس مهری رئیس سازمان و مهندس محمد زاده معاون اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی در اتاق جلسه سازمان برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: با خرید تضمینی بیش از 490 هزارتن گندم در سالزراعی 94 – 93 ، با مقایسه 313 هزار و 996 تن گندم تضمینی خریداری شده در سالزراعی 93-92 ، شاهد رشد 56 درصدی تولید و خرید تضمینی گندم در سالجاری هستیم.

وی با بیان اینکه از این میزان خرید گندم بیش از 372 هزارو 49 تن بصورت خرید تضمینی توسط سازمان تعاون روستائی استان و شرکت غله صورت پذیرفته است ادامه داد: 24 هزارو 74 تن نیز بصورت خرید بذر گندم توسط مراکز خرید تعاونی های تولید روستائی و 94 هزار تن نیز بصورت توافقی از طریق بخش خصوصی خریداری و تحویل سیلوهای استان شده است.

مهندس فتحی میزان بذور گندم خودمصرفی کاشت را در آذربایجان شرقی حدود 50 هزار تن و گندم خودمصرفی خوراکی را نیز 60 هزار تن عنوان نموده و افزود: در مجموع بیش از 800 هزار تن گندم در سالزراعی 94-93 در این استان تولید شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال 3هزار هکتار از اراضی کشاورزی زیر کشت محصول کلزا رفته است، گفت: از ابتدای سال جاری نیز دو هزار و 535 تن کلزا از کشاورزان خریداری و بهای آن بطور کامل پرداخت شده است.

مهندس فتحی با اشاره به خرید تضمینی وش پنبه نیز گفت: وش پنبه به مقدار یکهزار و 100 تن خریداری و وجه آن تماماً پرداخت شد.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان افزود: استان آذربایجان شرقی با تولید 600 هزار تن سیب درختی بعنوان استان معین انتخاب و معرفی شده است که پتانسیل لازم جهت تامین میوه سیب سایر استانها را دارا می باشد.

وی گفت: متوسط قیمت سیب درجه 1 در سر باغ بین 15هزار ریال الی 18هزار ریال در نوسان می باشد.

مهندس فتحی افزود: مقرر شده برای شب عید دوهزار و 200 تن پرتقال و 700 تن سیب درختی خریداری و در اختیار مردم عزیر استان قرار گیرد که در این راستا باید اعتبارات لازم تخصیص یابد.

وی در پایان عنوان کرد: در شهریور ماه دو میلیون و 591 هزار و 335 قطعه جوجه ریزی گوشتی انجام شده است که پیش بینی می شود در پائیز سالجاری افزایش قیمت مرغ نداشته باشیم.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
انشالله که وعده ها و صحبنت های ذکر شده صد درصد عملیاتی شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :