مدیرامور شهری شهرداری کرمانشاه گفت: 1200 نفر در سه شیفت در حال کنترل و رفع آبگرفتگی‌های معابر کرمانشاه هستند تا مشکلی برای مردم ایجاد نشود.
کد خبر: ۱۲۰۰۴۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۹ 29 October 2015
مدیرامور شهری شهرداری کرمانشاه گفت: 1200 نفر در سه شیفت در حال کنترل و رفع آبگرفتگی‌های معابر کرمانشاه هستند تا مشکلی برای مردم ایجاد نشود.

علیرضا احمدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه هم اکنون در برخی از نقاط شهر آبگرفتگی معابر داریم، عنوان کرد: با این حجم از بارش وجود چنین آبگرفتگی‌هایی طبیعی است.

وی ادامه داد: اکنون مشکل اصلی در برخی از نقاط مانند ابتدای "تعاون"، "دولت‌آباد" و پشت کارخانه زمزم است که خروجی مناسبی برای آب ندارند و در سایر نقاط شهر مشکل خاصی نداریم.

مدیرامور شهری شهرداری کرمانشاه این حجم از بارش را طی 10 یا 15 سال اخیر بی‌سابقه خواند و افزود: طبیعی است که لوله‌های ما گنجایش عبور این حجم از آب را ندارند و در برخی از مناطق آب از داخل کانال‌ها و جوی‌های آب بالا می‌زند.

به گفته این مسئول چون کانال‌های عبور آب مربوط به چندین سال قبل است و بر اساس شرایط روز تغییر نکرده، آبگرفتگی‌های جزئی رخ می‌دهد.

احمدی تصریح کرد: اگر 15 دقیقه از زمان بارش‌ها بگذرد آب به تدریج فروکش خواهد کرد و از مردم تقاضا داریم در این مدت صبور باشند.

وی با بیان اینکه خدمات شهری، ستاد بحران، اجرائیات، آتش‌نشانی و ... همه پای کار هستند، تاکید کرد: 1200 نفر در سه شیفت 400 نفره در حال کار هستند تا انسدادی در خروجی‌های آب و یا تجمع زباله وشاخ و برگ درختان را در محل عبور نداشته باشیم.

مدیرامور شهری شهرداری کرمانشاه بیان کرد: 40 دستگاه کف‌کش، چند دستگاه لجن‌کش 10 تن، 16 بیل مکانیکی و هشت دستگاه لودر هم کار می‌کنند.

احمدی با بیان اینکه آبگرفتگی معابر در تمام دنیا هنگام بارندگی رخ می‌دهد، خاطرنشان کرد: البته ما طرح بلندمدتی برای حل این مشکل در شهر کرمانشاه داریم که در دست مطالعه است و با اجرای آن همه این مشکلات حل خواهد شد.

وی تاکید کرد: پیش از آغاز بارندگی نیز لایروبی رودخانه‌ها و کانال‌های آب شهر را آغاز کرده بودیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار