مدیرکل راه‌وشهرسازی: آزادسازی 60 هکتار زمین دولتی در بوشهر
اداره کل راه و شهرسازی بوشهر با دستور مقامات قضایی و با همکاری مقامات امنیتی نیروی انتظامی و خصوصاً اداره کل اطلاعات استان بوشهر اراضی واقع در تنگک سوم شرق جاده نیروگاه اتمی آزادسازی شد و از دست اشخاص سودجو و زمین‌خوار خارج کرد.
کد خبر: ۱۱۹۷۳۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۴ 28 October 2015
تابناک بوشهر: فرزاد رستمی پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از پروژه‌های راه‌سازی در بوشهر اظهار داشت: این اراضی در منطقه تنگک بوشهر در شهرستان توسط افراد سودجو به‌صورت غیرقانونی تصرف‌شده بود.

وی ادامه داد: اداره کل راه و شهرسازی بوشهر با دستور مقامات قضایی و با همکاری مقامات امنیتی نیروی انتظامی و خصوصاً اداره کل اطلاعات استان بوشهر اراضی واقع در تنگک سوم شرق جاده نیروگاه اتمی آزادسازی شد و از دست اشخاص سودجو و زمین‌خوار خارج کرد.

رستمی گفت: طبق بررسی‌ها، بخشی از اراضی ملی و دولتی توسط افراد سودجو به مردم فروخته‌شده بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر بیان داشت: اشخاص سودجو با وجود تذکرات عدیده توسط گشت حفاظت از اراضی این اداره کل و رسانه‌های گروهی، اقدام به تصرف و خرید فروش اراضی مذکور کرده بودند.

وی با اشاره به تأکیدهای مقام معظم رهبری در خصوص پیشگیری از پدیده زمین‌خواری در کشور، افزود: بر این اساس اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر، امسال با قاطعیت و بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی، اقدام به رفع تصرف و بازپس‌گیری اراضی متعلق به بیت‌المال کرد.

رستمی گفت: متأسفانه تصرف غیرقانونی اراضی ملی و دولتی به یک فرهنگ غلط تبدیل‌شده که باید عواقب زیان‌بار آن اطلاع‌رسانی شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر، خواستار همکاری و هماهنگی بیشتر دستگاه‌های اجرایی و مردم برای مقابله با پدیده زمین‌خواری شد.

وی یادآور شد: اشخاص در زمان خرید اراضی از مبادی ذی‌ربط استعلام کرده و از عدم دولتی بودن آن اطمینان حاصل کنند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
رضایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
به عنوان یک شهروند بوشهری اعلام میکنم گفته های ایشان تماما کذب محض بوده و کاربری این منطقه در طرح جامع شهری بوشهر بعنوان کاربری کارگاهی تعیین شده و چندین سال است پس از خریداری زمین کارگاههای کوچک زیادی توسط افرادی با سرمایه های کم راه اندازی شده و به تولید مشغول بودند و به سهم خود گامی هرچند کوچک در جهت ایجاد اشتغال و اقتصاد مقاومتی برمی داشتند.ضمن اینکه سازمان مسکن و شهرسازی وقت در پاسخ به استعلامی در سال 87 این منطقه را متعلق به مالکان قبلی و در تصرف ایشان اعلام کرده بود که تمامی مدارک قابل ارایه است.متاسفانه بدون ابلاغ هیچ حکم قانونی و هیچگونه اخطار قبلی و با ماشین آلات وزارت راه و شهرسازی در میان بهت و حیرت جمع کثیری از افراد راسا اقدام به تخریب گسترده بیش از صد واحد تولیدی کردند و حتی اجازه خروج ماشین آلات و سرمایه های تولید کنندگان را ندادند به طوری که صحنه های تخریب غزه ..در پیش چشم انسان مجسم می شد. ریاست کل دادگستری استان نیز از وجود هرگونه حکمی اظهار بی اطلاعی می کند.دولت تدبیر و امید به جای اشتغال زایی بهتر است فکری به حال اشتغالزایی مدیران محترم استان کند
حسینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
منم چند روز پیش رفتم اون سمت و دیدم که کارگاههای بلوک وتیرچه رو نابود کرده بودن ، بعد تو اخبار صداو سیما فقط یه کارگاه که وسط بیابون بود رو نشون دادن که با لودر زدن خرابش کردن در صورتی که خیلی از کار گاههای فعال رو با وسایل و حتی ساختمانهای داخلش خراب کرده بودن، واقعا ناراحت شدم وقتی دیدم این بلا رو سرمردم درآوردن ، باعث شرمه که مانع کسب و کار این بندگان خدا شده اید، با یکیشون که تو کارگاهش که دیگه زمین شده بود صحبت کردم بنده خدا داشت گریه اش می گرفت می گفت چند سال پیش اینجا زمین خریده و بعد از چند سال تونسته بود کارگاهی بزنه و تازه یکم آبادش کنه که این بلا رو سرش درآوردن. به عنوان شهروند بوشهر تقاضا دارم از مسئولین که به جای نسبت دادن القابی مثل زمین خوار که البته خودشون هم کاملا در جریان هستند که اینها همگی زمینها را خریداری کرده اند به امید گرفتن سند ، دنبال راهکاری منطقی برای حل مشکل این اقشار زحمت کش جامعه باشند .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار