مدیرکل شیلات استان کرمانشاه پیش بینی کرد: امسال حدود 2600 تن انواع ماهیان گرمابی در استان کرمانشاه تولید شود.
کد خبر: ۱۱۹۵۱۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱ 28 October 2015
مدیرکل شیلات استان کرمانشاه پیش بینی کرد: امسال حدود 2600 تن انواع ماهیان گرمابی در استان کرمانشاه تولید شود.

سید فرزاد افضلی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، از آغاز برداشت ماهیان گرمابی در استان خبر داد و گفت: سال گذشته 2513 تن انواع ماهیان گرمابی  در شهرستان های گرمسیری استان کرمانشاه تولید شد که پیش بینی می شود امسال این میزان به 2600 تن برسد.

وی گفت: استان کرمانشاه سال گذشته رتبه اول کشوری در زمینه تولید ماهیان گرمابی را  بین استان های غیر ساحلی به خود اختصاص داد.

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه کپور، آمور، فیتوفاگ و بیگ هد(سرگنده) را از جمله انواع ماهیان گرمابی برشمرد که در استان کرمانشاه تولید می شود و گفت: پرورش ماهیان گرمابی در استان به دو صورت مونوکالچر(تک گونه‎ای) و پلی کالچر( به همراه سایر گونه‌ها) صورت می گیرد.

افضلی در ادامه با اشاره به پتانسیل ها و ظرفیت های استان در حوزه آبزی پروری گفت: این مهم امکان توسعه و ایجاد اشتغال را در این بخش بیشتر کرده است.

مدیرکل شیلات کرمانشاه در ادامه میزان کل تولیدات شیلاتی استان کرمانشاه در سال گذشته را یازده هزار و 793 تن اعلام کرد و گفت: پیش بینی می شود در سال جاری میزان کل تولیدات شیلاتی استان کرمانشاه به 18 هزار تن برسد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار