سه قهرمان از سه نسل؛
غواص و امدادگر کرمانشاهی که طی 20 هزار ساعت عملیات در 22 استان کشور، 87 نفر را از مرگ حتمی نجات داده و خود 28 بار تا چند قدمی مرگ رفته است.
کد خبر: ۱۱۹۴۱۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸ 28 October 2015
غواص و امدادگر کرمانشاهی که طی 20 هزار ساعت عملیات در 22 استان کشور، 87 نفر را از مرگ حتمی نجات داده و خود 28 بار تا چند قدمی مرگ رفته است.

بهمن پرورش در گفتگو با تابناک کرمانشاه اظهار داشت: فرزند پدری بنام مرحوم محمد پرورش از زحمتکشان شرکت ملی نفت ایران هستم که 40 سال صادقانه خدمت کرد و همزمان با تصویب قانون ملی شدن صنعت نفت، اولین ایرانی بود که فلکه نفت را بر روی انگلیسی ها بست، که به همین مناسبت قرار شد، نام ایشان تحت عنوان چهره ماندگار صنعت نفت ثبت و معرفی شود، که این رویداد هیچگاه عملی نشد.

وی در خصوص نحوه ورود به عرصه امداد و نجات گفت: سال 67 در لباس مقدس سربازی به همراه چند شوریده حال دیگر از جمله سروان صارمی، استوار یکم ژیان ( تکاوری برازنده)، محمد باقر نورمحمدی کرمانشاهی  (قهرمان پرآوازه ورزش‌های رزمی کشور) و مولایار سلیمانی پس از جمع آوری انواع بمبهای ریخته شده در اطراف جنگنده های شکاری پایگاه نوژه همدان، بمبها را به چند صد متری بمب افکن ها برده و با شلیک مستقیم آنها را منفجر و بلا اثر می کردیم.

وی همچنین افزود: درست یک روز قبل از عملیات مرصاد، چندین فروند جنگنده f4 صرف نظر از شرایط آن مقطع حساس، ارزش ریالی آنها بالغ بر میلیاردها تومان بود، از خطر حتمی نجات دادیم، که در حین عملیات پاکسازی با اینکه مجروح شدم، اما پرونده ای در این خصوص تشکیل نداده، و هنوز هم آن ترکش ها را بعنوان یادگار دوران جنگ در بدن دارم، و با خود حمل می کنم.

پرورش ادامه داد: بعد از خدمت سربازی، در سال 68 بطور اتفاقی، شخصی را حین غرق شدن نجات دادم، ( آقای رضا میهن پرست از کسبه خوشنام بازار کرمانشاه ) و این عمل بقدری برایم  لذت بخش بود که بعد از آن روز، هر حادثه ای سر راهم قرار میگرفت، مشتاقانه به استقبالش می رفتم. بطوریکه از سال 79 بصورت حرفه ای در اختیار سازمان های امدادی کشور قرار گرفته و بعنوان خادم همه هموطنانم از جمله بلوچ،  زابلی، مازنی، گیلک، بختیاری، ترکمن، قشقایی، فارس، کرد، لر، عرب و کرمانج بارها تا سرحد جان، امدادرسانی داشته ام.

وی از امدادرسانی به هوانیروز طی 2 مرحله اشاره کرد و گفت: در حادثه دلخراش سقوط بالگرد کبری به داخل رودخانه بسیار آلوده قره سو پس از 3 شبانه روز سعی و تلاش، موفق به یافتن پیکر مطهر خلبانان شهید و یافتن تمامی قطعات بالگرد شدم.

این غواص پرآوازه افزود: در مرحله بعد نیز در پی سقوط بالگرد 206 در دریاچه عمیق و تاریک "زرین شهر" اصفهان پس از تلاش بی نتیجه 60 غواص و 70 نفر امدادگر، در مقابل فرمانده هوانیروز کرمانشاه، فرمانده هوانیروز اصفهان و فرماندهی کل هوانیروز ادعا کردم که پیکر آن شهید را پیدا خواهم کرد و با کمک خداوند کمتر از دو ساعت موفق به اینکار شدم و قطعات بالگرد را با کمک سایر غواصان از دریاچه بیرون آوردیم.

پرورش تصریح کرد: در سال 80 و 88 نیز دوبار به نیروی انتظامی امدادرسانی داشته که یک بار آن 30 شبانه روز تلاش در پی یافتن دو شهید والا مقام در رودخانه خروشان فصل بهار "سیمره" در دره شهر صورت گرفت که در آن عملیات دو بار تا یک قدمی مرگ رفتم که بطور معجزه آسایی نجات یافتم.

وی خاطرنشان ساخت: برای یافتن پیکر یکی از شهدای لشگر 81 زرهی کرمانشاه به خاک عراق رفته و در منطقه صفر مرزی پیکر او را در زمستان و رودخانه بسیار سرد " کنه کبود " و در بین میادین پیدا کردم.

این غواص کرماشاهی یادآور شد: چندین بار نیز به نیروی هوایی و سپاه امدادرسانی داشته ام و تا این لحظه 12 بار در خطوط صفر مرزی و مناطق پر از مین فعالیت داشته ام، بطور مثال سال 90 طی 22 شبانه روز در رودخانه مرزی و خروشان چومان و مناطق پر از مین برای یافتن غریق بانه ای تلاش کردم.

وی عنوان کرد: یکی از افتخاراتم این است که در کشور شهروند منادی وحدت هستم و آنهم به این دلیل که تاکنون بیش از 300 شبانه روز امدادرسانی جانفرسا به جامعه اهل تسنن در سه ضلع کشور ( بلوچ، ترکمن و کرد) داشته ام.

پرورش در پایان افزود: نه تنها خودم و پدرم برای دفاع از این آب و خاک افتخار خدمت گذاری داشته ایم بلکه پدربزرگ من نیز در زمان اشغال کشور بدست بیگانگان، ده ها نفر متجاوز و اجنبی را در " تنگ روسی کش " به هلاکت رساند.


ناجی 22 استان کشور، 28 بار تا یک قدمی مرگ رفته است

(( مرحوم محمد پرورش ))


ناجی 22 استان کشور، 28 بار تا یک قدمی مرگ رفته است

 (( غواص دریادل، ناجی F4 ))
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار