معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان گفت:همایش سراسری جراحان کشور با عنوان کنگره ملی شهید رهنمون در بیمارستان صحرایی امام علی(ع) آبادان برگزار می شود.
کد خبر: ۱۱۸۹۱۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷ 27 October 2015
عزیزالله شهبازی سه شنبه در نشست هماهنگی شورای پدافند غیر عامل شهرستان آبادان، افزود:بر اساس هماهنگی، جمعی از جراحان دوران دفاع مقدس اسفند ماه سالجاری در این کنگره حضور می یابند و در این کنگره، جایزه ملی شهید رهنمون به شهدا، ‏نخبگان و ایثارگران جامعه پزشکی اهدا می شود‎.

وی از معرفی بیمارستان صحرایی امام علی (ع) به عنوان مرکز پایلوت پدافند غیرعامل در جنوب خوزستان خبر داد و افزود:این تصمیم به لحاظ مرزی بودن شهرستان آبادان و لزوم ثبات و امینت مرزها در همسایگی عراق اتخاذ شده است.

شهبازی اظهار داشت:به همین منظور بهسازی و نوسازی بیمارستان امام علی(ع) در دستور کار قرار گرفت تا در صورت لزوم به عنوان مرکز پایلوت پدافند غیر عامل مورد استفاده قرار گیرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان آبادان نیز در این نشست از برگزاری رزمایش سالانه الی بیت المقدس 4 با نام شهید مدافع حرم تقوی نیا در منطقه عملیاتی بیمارستان صحرایی امام علی آبادان در روزهای 14 و 15 آبان ماه جاری خبر داد.

سرهنگ پاسدار عادل عساکره گفت:این رزمایش تاکتیکی و نظامی در راستای افزایش توان رزمی تدافعی و تامین امنیت در منطقه و با اجرای تاکتیک های مختلف کوی و برزن برگزار می شود.

معاون خدمات شهری شهرداری آبادان نیز در ادامه نشست از لایروبی 120 کیلومتر از کانال های آب های سطحی در شهر آبادان به منظور جلوگیری از آبگرفتگی معابر با توجه به در پیش بودن فصل بارندگی خبر داد.

حبیب الله رشتی پور افزود:با توجه به تجربه آبگرفتگی معابر، سال گذشته در آبادان مناطق بحرانی شناسایی و چهار کیلومتر خط جدید انتقال آب های سحطی اجرا شد.

وی از احداث دو ایستگاه جدید پمپاژ آب های سطحی خبر داد و اظهار داشت:تمامی پمپ های تلمبه خانه های شهر نیز تعمیر اساسی شده است.

پدافند غیرعامل به مجموعه اقداماتی اطلاق می شود که به استفاده جنگ افزار نیاز ندارد و با اجرای آن می توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری کرده و میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.

پدافند غیرعامل به معنای کاهش آسیب پذیری در هنگام بحران، بدون استفاده از اقدامات نظامی و صرفاً با بهره گیری از فعالیت های غیرنظامی، فنی و مدیریتی است.

اقدامات پدافند غیرعامل شامل پوشش، پراکندگی، تفرقه و جابجایی، فریب، مکان یابی، اعلام خبر، قابلیت بقا، استحکامات، استتار، اختفاء، ماکت فریبنده و سازه های امن می باشد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار