استاندار سمنان گفت: از ابتدای اجرای طرح نوروزی پلیس، شاهد کاهش ۶۲.۵ درصدی میزان فوتی‌ها در محور‌های مواصلاتی استان بودیم.
کد خبر: ۱۱۵۹۶۳۳
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۷ 19 March 2024

به گزارش تابناک سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی امروز، ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ در جلسه وبیناری ستاد مرکزی خدمات سفر کشور که با حضور وحیدی، وزیر کشور برگزار شد با اعلام این خبر گفت: از ۲۴ اسفند سال ۱۴۰۲ و همزمان با آغاز طرح نوروزی پلیس، خوشبختانه شاهد کاهش ۶۲.۵ درصدی کاهش فوتی‌ها در استان سمنان هستیم که این امر مرهون همراهی و همدلی تمامی مردم، دستگاه‌های اجرایی، دهیاری‌ها و اعضای ستاد خدمات سفر استان است.

وی اضافه کرد: تعداد ۴۳ دهیار روستا‌های واقع شده در مجاورت مسیر ۶۵۰ کیلومتری بزرگراه امام رضا (ع) با استقرار خودرو‌های مجهز به چراغ گردان به منظور مساعدت در تسهیل تردد و ایجاد امنیت روانی مسافران و زائران، در آماده باش کامل هستند.

استاندار سمنان با اشاره به وجود ۷۷۱ نقطه حادثه خیز جاده‌ای در کشور، اضافه کرد: تعداد ۶۶ نقطه حادثه خیز در استان واقع شده که با تلاش‌های انجام شده ۳۷ نقطه حادثه خیز (برابر با ۵۶ درصد) رفع اشکال و نقص شده است.

هاشمی با اشاره به اهمیت اسکان و پذیرایی از زائران امام رضا (ع) گفت: به منظور ایجاد ماندگاری و رفع خستگی رانندگان و مسافران، نوروزگاه و نمایشگاه‌های نوروزی در ورودی شهر‌های استان ایجاد شده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: تعداد ۶۹ روستای هدف گردشگری استان از آمادگی کامل برای پذیرش مسافران و گردشگران نوروزی برخوردار هستند.

رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر استان سمنان در ادامه با اشاره به تردد بیش از ۲ میلیون و دویست هزار خودرو در مسیر جاده‌های استان سمنان طی چند روز پایانی سال گفت: تمامی اعضای ستاد خدمات سفر استان سمنان در آمادگی کامل قرار دارند.

هاشمی اظهار کرد: به منظور رفع مشکلات احتمالی اسکان برای زائران و مسافران خودرو‌های حادثه دیده در محور‌های مواصلاتی استان، در مجاورت بیمارستان‌های استان، همراه سرا ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه در بیش از ۳۰۰ نقطه از استان سمنان، اکیپ‌های فعال اورژانس، هلال احمر و پلیس راه مستقر شده است، افزود: با همکاری و هماهنگی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و ستاد اقامه نماز استان سمنان، مجتمع‌های بین راهی و خدماتی در آمادگی کامل برای خدمات رسانی به مسافران هستند.

استاندار سمنان در ادامه با اشاره به ظرفیت پذیرش مسافران گفت: در اقامتگاه‌های رسمی استان آمادگی کامل برای اسکان و پذیرایی از ۱۱ هزار نفر وجود دارد.

هاشمی اضافه کرد: در مجموع اقامتگاه‌های رسمی، غیر رسمی و اضطراری استان سمنان، آمادگی پذیرش ۴۹ هزار نفر مسافر را داریم.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار