در خصوص تبعات این آبروریزی بزرگ به تعبیر نگارنده، فعلا بدبینی شدیدی در سطح جامعه و فضای عمومی ایجاد شده است که جبران این بدبینی ناشی از سرسری گرفتن موقعیت توسط کارگزاران نظام در این برهه حساس بسیار سخت است .
کد خبر: ۱۱۵۹۵۴۷
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۶ 19 March 2024

تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مهدی مرادی ، روز گذشته نتایج بررسی صحت انتخابات در سه حوزه انتخابیه استان اعلام شد که بر اساس خبر اعلامی از طرف شورای نگهبان هر سه حوزه تایید، اما ۱۳ صندوق از حوزه انتخابیه کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده پس از بررسی اعتراضات از طرف این شورا، ابطال شدند.
این ابطال هر چند در نتیجه کلی شخص برنده تاثیری نداشت، اما در واقع یک آبروریزی بزرگ سیاسی انتخاباتی برای استان بود. چرا که با وجود همه تمهیدات اندیشیده شده و وعده‌ها و اقداماتی که برای برگزاری سالم انتخابات داده شد، اما نهایتا می‌بینیم که حرف معترضان به صحت انتخابات مستدل‌تر و منطقی‌تر است!
در سخنان شورای نگهبان جزئیات صندوق‌ها اعلام نشد و متاسفانه فضا برای انتشار اخبار از منابع غیر رسمی بازتر شده، اما آنچه که تاکنون از فضا‌های غیر رسمی منتشر می‌شود در یکی از شهرستان‌ها گویا صندوق‌های بیشتری ابطال شده اند و این باعث تاسف و ناامیدی از مسئولینی است که قرار است در یک نظام اسلامی آبروی نظام باشند.
بامداد امروز بیانیه‌ای از طرف سید علی محمد بزرگواری در سایت‌های محلی منتشر شد که مضمون این بیانیه تقریبا هیچ آبروی برای کارگزاران نظام جمهوری اسلامی در کهگیلویه و بویراحمد و در بیشتر دستگاه‌ها نگذاشت و این مایه تاسف و ناراحتی بیشتر است.
بزرگواری در بیانیه خود موارد متعددی را منتشر می‌کند که در بخش‌هایی با نام بردن از افراد و دستگاه‌های متعدد از اجرایی تا حاکمیتی و امنیتی، تقریبا هر آنچه که به عنوان آبروی نظام مطرح می‌شود زیر سوال می‌رود و این برای مجموعه‌ای که در بحث کلیت نظام در ظاهر هم که شده با هم همراه هستند، بسیار بد و البته شائبه برانگیز است. شائبه برانگیز از این رو که آیا این افراد دغدغه نظام دارند یا دغدغه منافع شخصی و گروهی؟!
در بیانیه بزرگواری آماری اعلام می‌شود که باز هم مایه تاسف است. بزرگواری در بخشی از این بیانیه با طرح این سوال که "سوال اساسی این است که آیا افزایش مشارکت در انتخابات به قیمت پایمال شدن آرای پاک مردم حوزه انتخابیه‌ام، دلیلی منطقی بود؟ " می‌نویسد:، اما نگران‌کننده‌تر از مهندسی انتخابات توسط فامیل‌ها، منسوبین و سرسپرده‌های آقای موحد، نهاد شورای نگهبان است که مردم عزیز حوزه انتخابیه ام دل به عدالت آن‌ها بسته بودند، اما متاسفانه به جای ابطال انتخاباتی که تخلفات گسترده آن، اظهر من الشمس بود فقط به ابطال چندین صندوق بسنده کردند تا باز هم در تقابل حق علیه باطل، جریان زر و زور و تزویر راه تغییر را بر مردم ببندند و اعتماد و ایمان و امید مردم بویژه خانواده‌های محترم شهدا و ایثارگران به نظام اسلامی و نهاد نظارتی شورای نگهبان، لگدمال شود.
به عبارت ساده‌تر، انتظار عمومی مردم این بود که شورای محترم نگهبان، مهر تایید بر اقدام سازمان‌یافته، سارقان آرای مردم نمی‌زد. هر چند با بررسی‌های شورای نگهبان ۱۳ صندوق ابطال و حدود ۸ هزار رأی، از دزدان آرای مردم پس گرفته شد و باطل شدند، اما انتظار عموم مردم این بود که همه آرای ناپاک باطل شوند و حق این مردم ضایع نشود.
باید گفت نه تنها کل اختلاف رأی بنده با آقای موحد با همان مهندسی انتخابات و کدملی‌های دروغین رقم خورد بلکه اگر شورای نگهبان بدون مصلحت‌اندیشی تمام صندوق‌ها را بررسی می‌کرد و به تخلفات رسیدگی می‌کرد، یقین دارم نفر اول این انتخابات، حتی آرایی به مراتب کمتر از نفر سوم می‌داشت.
شورای محترم نگهبان قطعا می‌داند که هیچ مصلحتی بالاتر از عدالت و سلامت انتخابات و اعتماد عمومی مردم در نظام اسلامی نیست و برگرداندن رای پاک مردم، کمترین خواسته، ولی نعمتان نظام در کهگیلویه بزرگ است؛ انتظار می‌رود سلامت انتخابات و اظهارنظر قاطعانه و عادلانه خود را قربانی هیچ مصلحت دیگری نکنند.
بزرگواری در ادامه بخش مهمتری را هم زیر سوال می‌برد و می‌نویسد: سخن دیگر اینجانب با سربازان گمنام امام زمان (عج) است ضمن تشکر از زحمات این عزیران ایا چگونه شد که با وجود فایل لو رفته از کلاس آموزشی تقلب و تغییر نتیجه انتخابات و سرنخ‌های مستند، اما با سرکرده آن‌ها که فردی با هویت مشخص است، برخوردی نشد تا بانیان تخلفات سازمان‌یافته برای همگان معلوم شود و دلایل کافی برای ابطال انتخابات در اختیار شورای نگهبان قرار گیرد و اینچنین حق مردم مظلوم کهگیلویه پایمال نشود؟
و، اما بخش پایانی بیانیه بزرگواری به استناد از یک واقع انتخاباتی تلخ در گذشته بر می‌گردد و می‌نویسد: آیا باز هم باید تجربه تلخ حلالیت فرمانداران و عوامل اجرایی انتخابات وقت از مرحوم حجته السلام محقق به دلیل اذعان آن‌ها به تخلفات گسترده در رای مردم تکرار شود؟
اینجانب بار دیگر از شورای محترم نگهبان و سربازان گمنام امام زمان عج می‌خواهم که بدون توجه به مصلحت‌اندیشی‌ها، بررسی‌های دقیق خود را در همه صندوق‌ها انجام دهند تا همان‌گونه که در ۱۳ صندوق بررسی شده، وجود تخلفات مهندسی‌شده اثبات شد، در سایر صندوق‌ها نیز این تخلفات بررسی تا معلوم شود که عده‌ای با تمام ابزار‌های قدرت و ثروت، تلاش کردند تا آرای مردم را دستکاری کنند.
این سخنان بزرگواری هر چند بسیار تند و شدیدالحن است، اما در مقام انتشار و پاسخگویی باید همه کسانی که خود را مسئول می‌دانند در این زمینه اقدام شفاف انجام دهند، چون در کف جامعه و فضای عمومی، نظام در حال پرداختن سنگین‌ترین هزینه‌ها بابت سهل انگاری‌ها و عدم شفافیت برخی کارگزاران دولت است و همه می‌دانند که هیچ مصلحت شخصی و گروهی نمی‌تواند از مصالح نظام بالاتر باشد.(متن کامل بیانیه بزرگواری)
در خصوص تبعات این آبروریزی بزرگ به تعبیر نگارنده، فعلا بدبینی شدیدی در سطح جامعه و فضای عمومی ایجاد شده است که جبران این بدبینی ناشی از سرسری گرفتن موقعیت توسط کارگزاران نظام در این برهه حساس بسیار سخت است، اما در خصوص تبعات برخوردی با مسببان آن تلاش می‌شود در مطلبی جداگانه به شرط دسترسی بیشتر به جزئیات وضعیت پیش آمده، پرداخته شود.

ضمنا اصل بر صحت و سلامت دستگاه ها است و موارد مطرح شده را باید ناشی از سهل انگاری و یا به اصطلاح اینکاره نبودن کارگزارن دانست اما شورای نگهبان برای اینکه محکی بر اعتماد خود به کارگزاران استانی داشته باشد بد نیست به صورت غیر محسوس برخی صندوق های دیگر را هم بررسی کند تا حداقل بتواند در آینده بهتر تصمیم بگیرد و در انتخاب نمایندگان خود موثرتر عمل کند .

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۶
ناشناس
|
France
|
۰۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
هیچ کس به اندازه بزرگواری ابروی منطقه وشهرستان واستان را نبرده است باید با خودش برخورد بشه
جریانش مثل همون قضیه بنده خدایی هست که گفتن دیگه شرع وت اشکنا کوتاه بیو گفت اگر شرع اشکنا خوم نیشکهم
منظور از اشکنا همون شکستن هست
اگراینطور هست همون دوران نمایندگی ایشان هم همینجوری قبول شد چون ادارات حتی سرایداران هم با خودش بودن
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
بله متاسفانه در دوره خود بزرگواری هم همین مباحث مطرح بود و معتقد بودند از طریق مدیران برخی دستگاه های شهرستانی مردم را وادار به رای دادن به بزرگواری کردند
بنابراین دغدغه بزرگواری هم مردم و نظام نیست و به نظرم همه دغدغه خودشون را دارند
آبروی نظام کیلو چند ؟
مرادی
|
Germany
|
۰۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
بزرگواری وموحد تفاوتی ندارند
سیستم دزد میخواهد نه صالح با سواد
ع
|
Germany
|
۰۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
..... نماینده ای که با دزدی می‌خواهد به مجلس برود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
بزرگواری هر چه باشد اما دزد نیست
چرام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
این گرگ سالهاست که با گله اشنا است خود مسولین هم خوب میدانند .همه چیز حتی برای عوام مشخص شد جوابش در انتخابات بعدی خواهند دید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
فعلا چاپلوسان و مدعیان دروغین برنده انتخابات شدن و خود را لایق همه چیز میدانند و بقول خودشان خرشون از پل رد شده ،کما اینکه قبل از انتخابات همه چیز را گردن انقلاب و نظام می‌انداختند و حالا سینه چاک نظام اند...
محمد قلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
لعنت بر .....دزد
واقعا نظام در حق نیروهای انقلابی طلم‌کرد.
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
واقعا جای تاسفه ، یه کم انصاف . میشه بزرگواری رو با موحد با اون همه ویژگیهای ....که برا هواداراش هم کاملا روشنه ، مقایسه کرد؟
انسان باشیم و درست قضاوت‌ کنیم
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
واقعا جای تاسفه ، یه کم انصاف . میشه بزرگواری رو با موحد با اون همه ویژگیهای ....که برا هواداراش هم کاملا روشنه ، مقایسه کرد؟
انسان باشیم و درست قضاوت‌ کنیم
M
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
بیچاره کسانی که به خاطر دنیای دیگری آخرتشونه فروختن ما همچنان به عذاب وعقاب الهی معتقدیم
سوسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
ما آبرومون توی سطح بین المللی رفته ولی سرمون مثل کبک کردیم توی برف و ا ای خدا و پیغمبری میکنیم و میگیم ما حقیم...
ما ه اپیمای اگراینی و مردم بی گناه رو کشتیم و گفتیم ما نزدیم تا اینکه بعدش آبرو ریزی شد.....
ما فقط ادامون میشه که با حقیم....
ولی سر موقعش سر امام حسینم رو به گندم و جوی ری میفروشیم....
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
انتخابات نه بلکه پولشویی
ج
|
Germany
|
۲۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
چندین سال است که ..... با دزدیدن رای مردم در مجلس جا خوش کرده است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
اول اونهای که رای یعنی شرفشان فروختن حق چنین آدمهای همان گوجه چینی هست.دوم موحد و بزرگواری هر دو را تجربه شده هیچ کدام کارهای عمران بلد نیستن .سوم انتخابات امسال فقط آقای موحد با دزدی رفتن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
اون ۱۳صندوق رأی همه بوده که اکثراً بزرگواری هم بودند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار