رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل ضمن اشاره به تصویب بودجه سه هزار و ۳۲۰ میلیارد تومانی شهرداری اردبیل برای سال ۱۴۰۳، از اختصاص ۳۴ میلیارد تومان برای سامانه‌های هوشمند و ترافیک شهر اردبیل خبر داد و گفت: ۳۰۰ میلیارد تومان سهم توسعه و نگهداری فضای سبز است.
کد خبر: ۱۱۵۹۱۵۷
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۸ 16 March 2024

به گزارش تابناک اردبیل و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر اردبیل، میرمحمد سیدهاشمی ضمن قدردانی از تلاش و همکاری تک تک اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری در بررسی دقیق بودجه ۱۴۰۳ شهرداری اردبیل گفت: بودجه پیشنهادی شهرداری اردبیل در حدود سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بود که با پیشنهاد شورا و با اعمال یک سری اصلاحات و تغییرات در نهایت سه هزار و ۳۲۰ میلیارد تومان شد که با رای موافق اکثر اعضای شورای شهر تصویب شد.

رئیس شورای شهر اردبیل با اشاره به اینکه هزینه جاری بودجه سال آتی ۹۱۰ میلیارد تومان است، افزود: مابقی بودجه برای پروژه‌های عمرانی در نظر گرفته شده است. به طوریکه ۲۸ درصد بودجه جاری و ۷۲درصد بودجه عمرانی است.

وی همچنین با بیان اینکه سرانه بودجه برای هر نفر از سه میلیون و ۵۰۰ تومان به ۵ میلیون و ۶۰۰ تومان در سال ۱۴۰۳ افزایش یافته است، ادامه داد: منابع درآمدی این بودجه پرو ژه‌های مشارکتی، فروش املاک و درامد‌های مندرج در درامد‌ها و هزینه‌های پایدار مصوب شده از مجلس شورای اسلامی است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اردبیل در تشریح جزئیات لایحه ۱۴۰۳ شهرداری اردبیل اضافه کرد: دربخش‌هایی از بودجه سال آتی برای خرید ماشین الات و تجهیزات عمرانی ۱۴۴ میلیارد تومان هزینه برآورد شده که از این مقدار ۴۵ میلیارد برای ماشین آلات خدمات شهری،۲۵ میلیارد برای سازمان عمران، ۲۰ میلیارد جهت خرید اتوبوس درون شهری و ۱۰ میلیارد برای خرید ون می‌باشد.

سید هاشمی تصریح کرد: ۱۵ میلیارد تومان برای تعمیر و تجهیز ماشین آلات و محلول‌های یخ زدایی، ۵ میلیارد تومان برای واحد ایمنی و بهداشت، ۳۴ میلیارد حوزه سامانه‌های هوشمند و حمل و نقل ترافیک، و ۶۵ میلیارد تومان دیگر برای توسعه شهرداری الکترونیک و ارتقا زیرساخت‌های هوشمند شهر هوشمند در نظر گرفتیم.

وی گفت: از مجموع ۶۵ میلیارد حوزه هوشمندسازی، ۴۶ میلیارد برای سخت افزار و نرم افزار و ۹ میلیارد تومان برای ایجاد مراکز سیستم اطلاع رسانی و ۶ میلیارد برای دوربین‌های مدار بسته تخصیص یافته است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر در ادامه عنوان کرد: ۳۷ میلیارد بودجه برای ایمنی و مدیریت بحران، ۳۰۰ میلیارد برای توسعه و نگهداری فضای (مکانیزه آبیاری) و ۸۰ میلیارد برای حوزه زیباسازی شهر و ۱۰۰ میلیارد تومان جهت هدایت اب‌های سطحی و ساماندهی مسیل‌ها و رودخانه‌ها تصویب شد.

رئیس شورای شهر اردبیل با اشاره به اینکه همواره برای احداث و توسعه سرویس‌های بهداشتی و تأسیسات شهری ۱۷ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، مطرح کرد: در حوزه حمل و نقل ترافیک شامل پل ها، تقاطع‌های غیر همسطح (بسیج، نیایش، قدس، آقاباقر، حافظ و وحدت و ...) از جهت مطالعه و اجرا نیز هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

سیدهاشمی به اختصاص ۴۰ میلیارد تومان بودجه به حوزه فرهنگی و اجتماعی، ۳۰ میلیارد برای نگهداری آرامستان‌ها اشاره کرد و افزود: ۶۲ و نیم میلیارد تومان برای ساماندهی پسماند، ۳۵ و نیم میلیارد دیگر برای کارخانه آسفالت و سنگ شکن و در نهایت ۹۲ میلیارد تومان و برای طراحی و تکمیل ساختمان‌های اداری شهرداری اختصاص یافته است.

رئیس شورای شهر اردبیل در پایان افزود: امیدواریم با همکاری حوزه‌های مختلف شهرداریی وبا درنظر گرفتن توان مدیریت شهری در کنار محدودیت‌های درآمدی و... در سال آتی نیز برای شهر اردبیل قدم‌های مثبت دیگری برداشته و با اجرای پروژه‌ها ارزشمند و ماندگار دیگر مانند پروژه باغ شریعت، فیبرنوری، سامانه جمع اوری پسماند و ... آن‌ها را تقدیم شهروندان کنیم.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار