عضو شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: باید در شهر، فرهنگسرای قرآن راه‌اندازی شود که کارهای مقدماتی آن انجام شده و تحقق این مهم نیازمند همگرایی سازمان‌های فرهنگی است.
کد خبر: ۱۱۵۸۹۵۲
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۶ 14 March 2024

به گزارش تابناک خراسان شمالی، سیدمحسن موسوی در حاشیه بازدید از نمایشگاه قرآن کریم در بجنورد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: باید فعالیت در حوزه قرآن محدود به زمان خاصی از جمله ماه رمضان نباشد و فعالیت‌های حوزه قرآن به‌طور مداوم در طول سال در دستور کار نهادها و سازمان‌های فرهنگی قرار گیرد.

وی با اشاره به لزوم ایجاد فرهنگسرای قرآن در بجنورد، گفت: برنامه‌ریزی‌های اولیه برای اجرای این طرح انجام شده، اما اجرای کامل آن نیازمند همگرایی سازمان‌های فرهنگی است و انتظار صرف از شهرداری برای راه‌اندازی آن شاید صحیح نباشد.

موسوی با بیان اینکه باید پارک‌های موضوعی در رابطه با قرآن داشته باشیم، ادامه داد: با توجه به فعالیت مجموعه قرآنی در پارک‌های بجنورد باید فضاهای فرهنگی و قرآنی مشابه در شهر ایجاد شود.

او بیان کرد: می‌توان از ظرفیت دیوارنگارها، تابلوها و کاروان‌های استقبال از ماه رمضان در شهر استفاده کرد، زیرا نوع فضا بر رفتار و تربیت افراد بسیار تاثیرگذار است.

عضو شورای اسلامی شهر بجنورد با اشاره به استقبال مردم خراسان‌ شمالی از مسابقات کشوری قرآن کریم در استان، افزود: باید در برپایی این نمایشگاه از ظرفیت‌های اقوام مختلف و تشکل و گروه‌های اجتماعی متفاوت بهره می‌بردیم تا پتانسیل‌های قرآنی استان را در ابعاد و بخش‌هایی مختلف به‌نمایش بگذاریم.

وی با اشاره به اینکه استقبال از این نمایشگاه، خانوادگی بوده و این مهم یک نقطه قوت است، گفت: موضوع سبک زندگی اسلامی در سفر به خراسان‌ شمالی باید در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی، دینی و قرآنی بیش از پیش در اولویت باشد.

چهاردهمین نمایشگاه قرآن کریم خراسان شمالی تا ۲۷ اسفند ماه از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۹ تا ۲۳ در مصلای بجنورد برپاست.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار