معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل گفت: برای پیشگیری از جرائم باید مهارت‌های ارتباطی برای دانش آموزان و حتی مدرسین آموزش و پرورش، آموزش داده شود.
کد خبر: ۱۱۵۸۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۸ 11 March 2024

به گزارش تابناک اردبیل، جهانگیر جوانمرد امروز، ۲۱ اسفند در نشست خبری با خبرنگاران که در دادگستری کل استان اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: بحث پیشگیری از وقوع جرم یک موضوع فرا قوه‌ای و فرا زمانی است و همه دستگاه‌های ذی‌ربط مسوولیت پیشگیری از وقوع جرم را در جامعه دارند.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی با برخی تصمیمات خود می‌توانند سبب وقوع جرم و بزه در جامعه شوند و قوه قضاییه نیز در این زمینه بحث مطالبه‌گری را انجام می‌دهد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل ادامه داد: در بحث پیشگیری از وقوع جرم باید به دو اصل نگرش علمی و مشارکت مردمی توجه شود.

جوانمرد با اشاره به انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: خوشبختانه با انجام اقدامات به موقع معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل و همکاری مردم و دست اندرکاران، انتخابات گذشته با کمترین پرونده و خسارت برگزار شد.

وی گفت: در راستای عملیاتی کردن طرح‌های پیشگیری از وقوع جرم در سطح استان کلیه مشکلات و مسائلی که سبب وقوع جرم در منطقه بود احصا شد و متناسب با این مشکلات برنامه ریزی لازم صورت گرفته است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل بیان کرد: یکی از مسائلی که می‌تواند در بحث کاهش جرم کمک حال باشد بحث استفاده از ظرفیت خیرین است که در همین راستا پیشنهاد کرده‌ایم در موضوعات اشتغال معتادان، زندانیان و محکومین خیرین ورود کنند که این موضوع سبب کاهش چشمگیر تکرار جرم در این قشر خواهد شد.

جوانمرد عنوان کرد: قبلا ملاقات فرزندان طلاق در مراکز انتظامی و قضایی انجام می‌شد که با اقدامات صورت گرفته این ملاقات‌ها به موسسه‌های مردم نهاد واگذار شده و در یک فضای آرام و امن با حضور روانشناسان و متخصصان امر انجام می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل گفت: برای پیشگیری از جرائم باید مهارت‌های ارتباطی برای دانش آموزان و حتی مدرسین آموزش و پرورش، آموزش داده شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل عنوان کرد: برنامه‌ریزی برای تقویت مهارت ارتباط در مدارس و همچنین دریافت مشکلات محلات از طریق مساجد و حضور جهت بررسی آن‌ها از جلمه برنامه‌هایی است که در سال ۱۴۰۳ باید عملیاتی شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص دعاوی خانواد و طلاق، تاکید کرد: قبل از هرگونه طلاق کلیه زوجین جهت انجام مشاوره معرفی می‌شوند که خوشبختانه ۲۶ درصد سازش در این مشاوره‌ها حاصل شده است.

وی همچنین نقش سازمان بهزیستی در کاهش طلاق را بسیار مهم برشمرد و از راه اندازی سامانه «مسیر» در این راستا خبر داد.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار