مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی لازم برای جلوگیری از بروز مشکل در بازار نوروز و ماه مبارک رمضان گفت: میوه شب عید مورد نیاز استان خریداری شده و عرضه آن از ۲۴ اسفندماه پس از قیمت‌گذاری زیر قیمت بازار آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۵۸۲۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴ 11 March 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا ایرج صفایی روز دوشنبه با بیان اینکه ۳۰۰ تن میوه برای روزهای عید مردم خریداری شده است اظهار کرد: از این میزان ۲۰۰ تن پرتقال و ۱۰۰ تن سیب است که در مکان های تعبیه شده در سطح شهرستان ها و شهر کرمانشاه در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

وی یادآور شد: ۲۰۰ تن پرتقال تامسون مورد نیاز از استان مازندران خریداری و به استان کرمانشاه حمل شده و اکنون در سردخانه ها موجود است و ۵۰ تن سیب خریداری شده از شهرستان اشنویه در استان آذربایجان غربی نیز حمل و در سردخانه ها انبار شده و ۵۰ تن مابقی نیز امروز حمل خواهد شد.

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه ادامه داد: پیش بینی می‌شود این میزان میوه خریداری شده پاسخگوی نیاز میوه شب عید مردم استان را داشته باشد ولی در صورت نیاز بیشتر می‌توان از ذخایر ملی سازمان مرکزی تعاون روستایی نیز استفاده کرد.

عرضه میوه شب عید با ۱۵ درصد زیر قیمت بازار

صفایی با بیان اینکه این میوه ها با ۱۵ درصد زیر قیمت بازار به مردم عرضه خواهد شد اضافه کرد: یک کارگروه کارشناسی قرار است به سطح بازار مراجعه و پس از بررسی قیمت های بازار، قیمت مصوب را تعیین و ابلاغ کنند.

وی با بیان اینکه تامین و توزیع مناسب میوه نوروز با هدف جلوگیری از افزایش قیمت‌ در روزهای پایانی سال اجرا می‌شود، گفت: ۴۷ مرکز در سطح شهرستان ها و ۴۰ مرکز نیز برای شهر کرمانشاه تعیین شده است.

صفایی اظهار کرد: با همکاری سازمان میادین تره بار پیش بینی شده تا در مناطق هشت گانه شهرداری کرمانشاه نیز مکان هایی برای توزیع میوه شب عید در اختیار اتحادیه تعاون روستایی قرار داده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار