شهردار کرمانشاه به دعوت یونسکو برای حضور در جشنواره شهر‌های خلاق به چین سفر می‌کند.
کد خبر: ۱۱۵۸۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵ 11 March 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، نادر نوروزی اظهار کرد: کرمانشاه شهر خلاق غذا در دنیا شناخته شده و مراسم‌هایی مانند پلاک کوبی این عنوان نیز برگزار شد، این مهم در حالی اتفاق افتاده که تنها ۳۷ شهر در جهان بعنوان شهر خلاق غذا شناخته شده و برای کرمانشاه هم افتخاری است که این عنوان را دارد.

وی افزود: تا کنون چندین بار کرمانشاه برای شرکت در جشنواره‌های مربوط به شهرهای خلاق غذا دعوت شده که تاجیکستان، ترکیه و برزیل بعضی از آنها هستند و ما نتوانستیم در هیچکدام از آنها حضور یابیم و اگر این بار که به کشور چین دعوت شده‌ایم حضور نیابیم امتیاز شهر خلاق غذا از ما گرفته می‌شود.

شهردار کرمانشاه تصریح کرد: سفر به چین با دعوت کشور میزبان و سازمان یونسکو انجام گرفته و تمام هزینه‌های سفر بر عهده کشور میزبان می باشد و هیچگونه هزینه‌ای برای شهرداری کرمانشاه نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: در چنین مراسماتی می‌توان تبادلات فرهنگی داشت و کرمانشاه را به جهانیان معرفی کرد، ضمن اینکه در آنجا فقط برای چهار شهردار فرصت سخنرانی قرار داده شده که کرمانشاه هم یکی از آنهاست و این فرصت بسیار مناسبی است که کرمانشاه را بیشتر معرفی کنیم و سبب انتقال فرهنگ‌ها شویم.

نوروزی ابراز کرد: ما برای توسعه فرهنگی باید از تنگ نظری‌ها عبور کنیم، چرا که تنگ نظری باعث عدم توسعه می‌شود، همه ما باید از این فرصت بوجود آمده نهایت استفاده را ببریم.

شهردار کرمانشاه در پایان گفت: چنین سفری برای من هیچگونه جذابیتی ندارد، فقط اینکه بتوانیم آنجا نام کرمانشاه را زنده کنیم و آن را اعتلا دهیم یک افتخار خواهد بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار