متصدیان هتل‌ها، مهمان‌پذیرها و رستوران‌های بین راهی، با گرفتن مجوز از مراجع مربوط و پوشش فضای خود می‌توانند به مسافران ارائه خدمت کنند.
کد خبر: ۱۱۵۸۱۰۱
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵ 10 March 2024

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مرکز اطلاع‌رسانی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی فارس با صدور اطلاعیه‌ای نکاتی را در آستانه ماه مبارک رمضان یادآور شد.
۱- گرچه اسلام مسافران و بیماران را از روزه داری معاف کرده، اما کسانی که به هر دلیل عذری دارند، باید از خوردن و آشامیدن و مصرف دخانیات در اماکن عمومی خودداری کنند، همچنین مسافران از صرف غذا در فضای بیرونی غذاخوری‌ها و کنار جاده‌ها و تفرجگاه‌ها پرهیز بپرهیزند.
۲- متصدیان هتل‌ها، مهمان‌پذیرها، رستوران‌های بین راهی، پایانه‌ها، فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های راه آهن با گرفتن مجوز از مراجع مربوط و رعایت شئونات اسلامی و پوشش فضای خود می‌توانند به مسافران ارائه خدمت کنند.
۳- سایر رستوران‌ها و مراکز ارائه خوردنی‌ها و نوشیدنی‌ها از اذان صبح تا زمان افطار حق پذیرایی از مشتریان را ندارند.
۴- امنیت پارک‌ها و تفرجگاه‌ها توسط مأموران و یگان‌های انتظامی برای حضور مردم در زمان افطار و بعد از آن تقویت خواهد شد تا شهروندان روزه‌دار بتوانند گذران اوقات فراغت داشته باشند.
۵- مجموعه انتظامی در نزدیکی افطار و شب‌های قدر که حضور و تردد مردم تراکم بیشتری دارد، تلاش می‌کند با حضور مأموران خود ، رفت و آمد را تسهیل و امنیت را افزایش دهد.
۶- یکی از جهات معنوی این ماه مبارک رعایت عفاف و حجاب و دوری از ناهنجاری‌ها است؛ بنابراین همگان با رعایت فضای معنوی حاکم بر جامعه، اخلاق و پوشش اسلامی را مراعات و در این امر پلیس را یاری کنند.
۷- در صورت مشاهده هرگونه تخلف، شهروندان می‌توانند مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ گزارش کنند تا برابر مقررات با افراد متخلف برخورد شود.

برچسب ها: اطلاعیه ، پلیس ، ماه رمضان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار