رئیس ستاد انتخابات کرمانشاه:
رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با اشاره به رشد ۲۰ هزار نفری مشارکت در انتخابات نسبت به دوره گذشته گفت: ۳۲ گام برای اجرای عملیات انتخابات اجرا شد.
کد خبر: ۱۱۵۷۱۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰ 04 March 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، علی شعبانی ظهر امروز دوشنبه (۱۴ اسفندماه) در نهمین نشست خبری ستاد انتخابات استان با اصحاب رسانه که در سالن جلسات شهدای مرز استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: دشمن به جز رسانه هیچ ابزاری برای مقابله ندارد.

وی افزود: دشمن قصد دارد که مردم را از رشد و پیشرفت باز دارد و به آنها القا کند که مردم ایران به قله نمی‌رسند، امروز نبرد رسانه است و رسانه‌های ما اثبات کردند که با اطلاع رسانی دقیق می‌توان مردم را آگاه کرد‌.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه تصریح کرد: رسانه‌های ما به دلیل اصالت و پاکی تنها حقایق را منتشر کردند و درخواست ما همیشه از رسانه‌ها این بوده که آنچه هست را منتشر کنند.

وی اضافه کرد: در جریان انتخابات اطلاع رسانی منظم داشتیم، از خردادماه ستاد انتخابات با حکم استاندار فعالیت خود را آغاز کرد، اجرای قوانین جدید مانند پیش ثبت نام و تعریف ۳۲ گام برای اجرای انتخابات از جمله اقدامات بود.

شعبانی بیان کرد: تفاوت برگزاری انتخابات در این دوره با دوره‌های پیشین، تعریف پیش ثبت نام، تشکیل هیئت‌های استانی نظارت بر تبلیغات و تعیین قانون شفافیت مالی بود‌.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه عنوان کرد: پیش بینی می‌شد که برخی جریان‌های سیاسی برای تحریم انتخابات فعالیت کنند؛ اما با این وجود هزار و ۶۱ تن در استان برای پیش ثبت نام مشارکت کردند که بیشتر آنها جوانان بودند و این امر نشان دهنده امید به آینده و اعتماد به نفس قشر جوان است.

وی ابراز کرد: دغدغه ما میزان مشارکت حداکثری مردم بود، زیرا القای دشمن در راستای کاهش مشارکت بود که نتیجه نداد و ۲۰ هزار تن در استان نسبت به دوره قبل رشد مشارکت را شاهد بودیم.

شعبانی خاطرنشان کرد: فضای گرم انتخاباتی نشان از بازیگردانی اصلی انتخابات توسط مردم دارد، فضای انتخابات قابل مهندسی شدن نیست، زیرا مردم تصمیم می‌گیرند که چه کسی در این عرصه باشد یا نباشد؛ در نتیجه در صورت انتخاب درست مردم پیشرفت کشور را شاهد خواهیم بود.

وی اذعان کرد: در حوزه امنیت انتخابات هیچ مشکلی نداشتیم؛ با همکاری خود داوطلبان موضوع خاصی به وجود نیامد؛ همچنین در حوزه سلامت انتخابات تلاش‌های زیادی مانند بی‌طرفی ۳۲ هزار مجری در حوزه انتخابات را داشتیم.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه بیان کرد: آمار کل واجدین شرایط رای دهی در استان مربوط به تمامی افرادی است که کد ملی استان را دارند و مهاجرت در این آمار لحاظ نشده است.

وی ادامه داد: بر این اساس یک میلیون و ۶۴۱ هزار و ۴۲۳ واجد شرایط رأی دهی داشتیم که از این تعداد ۸۳۰ هزار و ۱۸۲ آقا و ۸۱۱ هزار و ۲۳۹ خانم بودند، لازم به ذکر است که ۲۰۹ کاندیدا در انتخابات برگزار شده به رقابت پرداختند.

آمار کلی هر حوزه انتخابیه در کرمانشاه

شعبانی عنوان کرد: در حوزه انتخابیه سنقر و کلیایی، ۷۷ هزار و ۳۳۹ واجد شرایط رأی دهی داشتیم، ۴۵ هزار و ۲۳۳ رأی در این حوزه اخذ شد که ۴۳ هزار و ۴۰۶ رأی صحیح بود، در نتیجه سید جواد حسینی کیا با کسب یازده هزار و ۱۲ رأی، ۲۵/۳۷ درصد آراء را کسب کرد و منتخب اعلام شد، در این حوزه انتخابیه آمار مشارکت ۵۸/۷۵ درصد بود.

وی ادامه داد: در حوزه انتخابیه کنگاور، صحنه و هرسین، ۲۰۴ هزار و ۸۰۶ واجد شرایط رأی دهی داشتیم، ۱۰۱ هزار و ۲۲۲ رأی در این حوزه اخذ شد که ۹۵ هزار و ۴۸۱ رأی صحیح بود، در نتیجه وحید احمدی با کسب ۳۲ هزار و ۵۷۶ رأی معادل ۳۴/۱۱ درصد آراء منتخب اعلام شد، در این حوزه انتخابیه آمار مشارکت ۴۹/۴۲ درصد بود.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: در حوزه انتخابیه پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی، ۱۷۵ هزار و ۳۵ واجد شرایط رأی دهی داشتیم، ۶۷ هزار و ۲۹۷ رأی اخذ شد که ۵۷ هزار و ۷۵۴ رأی صحیح بود، در نتیجه رستگار یوسفی با کسب ۲۵ هزار و ۷۷۱ رأی معادل ۴۴/۶۲ درصد آراء، منتخب اعلام شد، آمار مشارکت در این حوزه انتخابیه ۳۸/۴۴ درصد بود.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه انتخابیه اسلام‌آبادغرب و دالاهو، ۱۶۱ هزار و ۸۱۶ نفر واجد شرایط رأی دهی بودند، ۷۵ هزار و ۹۶۳ رأی اخذ شد که ۷۱ هزار و ۵۱۳ رأی صحیح بود، در نتیجه مجتبی بخشی‌پور با کسب ۳۰ هزار و ۵۳۷ رأی معادل ۴۲/۷ درصد آراء منتخب اعلام شد، آمار مشارکت در این حوزه انتخابیه ۴۶/۹۴ درصد بود.

شعبانی افزود: در حوزه انتخابیه قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب، ۱۴۶ هزار و ۸۱۷ نفر واجد شرایط رأی دهی بودند، ۷۶ هزار و ۳۶۴ رأی اخذ شد که ۷۲ هزار و ۳۶۷ رأی صحیح بود، در نتیجه فتح‌الله حسینی با کسب ۳۸ هزار و ۴۳۴ رأی معادل ۵۳/۱ درصد آراء منتخب اعلام شد، آمار مشارکت در این حوزه انتخابیه ۵۲/۰۱ درصد بود.

وی عنوان کرد: در حوزه انتخابیه کرمانشاه، ۸۷۵ هزار و ۶۰۸ نفر واجد شرایط رأی دهی بودند، ۲۷۷ هزار و ۳۷۳ رأی اخذ شد که ۲۴۳ هزار و ۷۴۵ رأی صحیح بود، در نتیجه محمد رشیدی با کسب ۶۱ هزار و ۵۸ رأی معادل ۲۵/۰۵ درصد آراء منتخب اعلام شد، میزان مشارکت در این حوزه انتخابیه ۳۱/۶۸ درصد بود.

وی اضافه کرد: به دلیل اینکه دارای سه کرسی در مجلس هستیم برای ۲ نفر باقی مانده به میزان ۲ برابر کرسی‌ها یعنی ۴ نفر به دور دوم راه می‌یابند. در نتیجه عبدالرضا مصری با کسب ۴۷ هزار و ۶۷۱ رأی معادل ۱۹/۵۶ درصد آراء، فضل الله رنجبر با کسب ۳۴ هزار و ۱۳۸ رأی معادل ۱۴/۰۱ درصد آراء، جهانبخش امینی با کسب ۳۱ هزار و ۷۸۲ رأی معادل ۱۳/۰۴ درصد آراء و ابراهیم رحیمی زنگنه با کسب ۲۹ هزار و ۹۸۶ رأی معادل ۱۲/۰۳ درصد آراء به دور دوم راه یافتند.

شعبانی تشریح کرد: در انتخابات مجلس خبرگان رهبری، ۴۲۶ هزار و ۳۷۷ رأی مأخوذه صحیح، ۲۰۸ هزار و ۸۳۰ رأی باطله ماخوذه و هشت هزار و ۴۸۵ رأی باطله غیر مأخوذه داشتیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار