رئیس کل دادگستری استان گلستان، گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۲۰ مرد و ۱۰ زن که به علت ناتوانی در پرداخت بدهی یا دیه در زندان بودند با کمک‌های خیران و ستاد دیه استان و گذشت شاکیان آزاد شدند.
کد خبر: ۱۱۵۷۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۷ 03 March 2024

به گزارش تاابناک گلستان به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، حیدر آسیابی، اظهار داشت: مجموع بدهی این افراد ۵۴۵ میلیارد تومان بود که با پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف و مددکاران زندان، نزدیک به نیمی از این طلب را شاکیان بزرگوارانه بخشیدند.

وی افزود: با درخواست اعسار ۲۸۶ میلیارد تومان هم موافقت شد و محکومان به صورت اقساطی به شاکیان می‌پردازند.

رئیس کل دادگستری گلستان ادامه داد: ۱۱ میلیارد تومان هم با کمک‌های ستاد دیه استان و خیران تامین شد. ۲۴۰ محکوم مالی دیگر هم به دلیل ناتوانی در پرداخت بدهی در زندان، چشم به راه کمک‌های مردمی برای آزادی هستند.

آسیابی از آغاز پویش کمک به آزادی این زندانیان خبر داد و گفت: این پویش از ابتدای اسفند ماه آغاز شده است و تا پایان فروردین ۱۴۰۳ ادامه دارد. جشن گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیرعمد هم، امسال در دونوبت، طی ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد.

رئیس کل دادگستری گلستان، از دستگاه‌ها و نهاد‌های اجرایی و حمایتی، اتاق بازرگانی، بنگاه‌های اقتصادی و صاحبان صنایع و کارخانجات برای مشارکت در این کار خیر دعوت کرد. همه مردم می‌توانند برای مشارکت در این اقدام خیرخواهانه، کمک‌های نقدی خود را به حساب ستاد دیه استان واریز کنند.

وی در جلسه برنامه‌ریزی برای برگزاری گلریزان آزادی زندانیان از تلاش‌های ستاد دیه استان به علت پیشرو بودن استان در آزادی زندانیان غیرعمد، قدردانی کرد.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار