معاون خدمات شهری شهرداری فردیس گفت: کنترل جمعیت سگ‌های بلاصاحب و ساماندهی پناهگاه فردیس با جدیت مدیریت می‌شود.
کد خبر: ۱۱۵۵۱۸۰
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۶ 20 February 2024

به گزارش «تابناک البرز» اصغر نصیری با اشاره به بند ۱۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها در خصوص وظیفه شهرداری برای کنترل جمعیت سگ‌های بلاصاحب، اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل موجود در حال حاضر عملیات زنده گیری سگ‌های بلاصاحب، غربالگری، واکسیناسیون، چکاپ پزشکی و عقیم سازی با جدیت انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تجمع سگ ها در پناهگاه موجب شیوع بیماری های مختلف و چرخه باطلی در کنترل جمعیت سگ ها است، افزود: در این راستا با تعامل مدیریت پسماند شهرداری کرج، از ۴۸۰ قلاده سگ موجود در پناهگاه فردیس ۴۰۰ قلاده به حلقه دره و باغستان منتقل شدند و در حال حاضر ۸۰ قلاده در پناهگاه فردیس باقی است.

معاون شهردار فردیس با تاکید بر لزوم همکاری شهرهای همجوار در کنترل جمعیت سگ‌های بلاصاحب، گفت: در صورتی که شهرهای اطراف ضمن عمل به وظایف در خصوص کنترل جمعیت سگ های بلاصاحب، از رهاسازی سگ ها در حاشیه فردیس خودداری کرده و رهاسازی را تحت نظارت محیط زیست و در مکان مناسب انجام دهند، می توانیم شاهد نتایج مثبتی در کنترل جمعیت سگ های بلاصاحب باشیم. در این راستا هماهنگی استانداری، فرمانداری و نهادهای مربوطه در شهرهای مجاور و تخصیص اعتبار لازم برای عقیم سازی و رهاسازی سگ ها از اهمیت وِیژه ای برخوردار است.

وی همچنین مشارکت شهروندان به ویژه حامیان را در جهت عقیم سازی و غذا رسانی به سگ‌های بلاصاحب موثر دانست و یادآور شد: سگ های بلاصاحب پس از فرآیند واکسیناسیون و عقیم سازی، علامت گذاری شده و در مکان های مناسب در حاشیه های اطرف شهر و بصورت محدود رها سازی می‌شوند. این سگ ها کاملا بی‌خطر و آرام هستند و پرخاشگری ندارند.

نصیری اضافه کرد: در راستای جلب مشارکت شهروندان و فرهنگ سازی برای تغییر نگاه جامعه به حیوانات، نسبت به افزایش آگاهی و اطلاع رسانی از طریق نصب بنر در فضای شهری اقدام شده است. امیدواریم نگاه مهربانانه تری در خصوص این مخلوقات خداوند در جامعه ایجاد شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار