مدیر کل مدیریت بحران استان در خصوص جزئیات و تبعات فعالیت سامانه بارشی آخر هفته در استان هشدار داد.
کد خبر: ۱۱۵۴۳۳۹
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۸ 14 February 2024

علی رضا نیکروز در گفتگو با تابناک کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به آخرین گزارشات هواشناسی، گفت: بنابر این گزارشات سامانه بارشی از بعدازظهر فردا پنج شنبه در استان فعالیت خود را آغاز خواهد کرد که برای آن هشدار نارنجی هواشناسی صادر شده است.
نیکروز افزود: به همه دستگاه‌های خدمات رسان و شهرداری‌های استان هشدار داده شده که احتمال آبگرفتگی در مناطق مختلف استان وجود دارد بنابراین لازم است که همه دستگاه‌ها آمادگی کامل داشته باشند.
وی همچنین هشدار داد که بنابر گفته کارشناسان هواشناسی، احتمال وقوع رعد و برق‌های شدید در مناطق مختلف استان وجود دارد که لازم است همه مردم استان در این خصوص کاملا مراقب باشند و در فضا‌های باز و ارتفاعات حضور نداشته باشند.
نیکروز در این زمینه هشداری جدی به حوزه عشایری استان داد و توضیح داد که عشایر استان باید کاملا مراقب وقوع رعد و برق‌های شدید باشند ضمن این که اداره کل امور عشایری استان باید تمهیدات لازم از جمله هشدار به عشایر برای امادگی مواجهه با این شرایط پیش بینی شده را داشته باشند.
وی با اشاره به خوشحالی مردم نسبت به بارش باران به دلیل کمبود شدید بارش‌ها در سال جاری گفت: انتظار این است که همه مردم و مسئولین مرتبط با ستاد مدیریت بحران، هشدار‌ها را جدی بگیرند که انشاالله شاهد هیچگونه مشکلی در سطح استان نباشیم.
تکمیلی
اداره کل هواشناسی استان ضمن هشدار نارنجی هواشناسی در اخرین اطلاعیه خود، جزئیات فعالیت سیستم پیش رو را تشریح کرد.
در این اطلاعیه آمده است:
با توجه به تحلیل و بررسی آخرین نقشه‌های پیشیابی و الگو‌های جوی برای امروز چهارشنبه وضعیت جوی استان صاف تا کمی ابری گاهی همراه با وزش باد خواهد بود. برای روز پنجشنبه با ورود سامانه ناپایدار بارشی به منطقه از بعد از ظهر بارش باران، برف در ارتفاعات، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود.
شدت فعالیت این سامانه بارشی در روز جمعه خواهد بود که رعد و برق و تندباد‌های شدید موقت احتمال تگرگ و مه گرفتگی در برخی نقاط مورد انتظار است.
فعالیت این سامانه تا صبح روز شنبه تداوم خواهد داشت و سپس به مرور زمان از منطقه خارج خواهد شد. با خروج سامانه ناپایدار از منطقه، کاهش دمای نسبی و مه آلودگی در پاره‌ای نقاط پیش بینی می‌شود و آسمان استان تا اواسط هفته آینده غالبا صاف تا قسمتی ابری خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار