همزمان با بهره برداری از هشت هزار طرح صندوق کارآفرین امید در کشور؛ طی مراسمی با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه و مدیرکل دستگاه‌های اجرایی استان در روستای گمشتر شهرستان روانسر ۱۲ پروژه این صندوق در کرمانشاه افتتاح شد.
کد خبر: ۱۱۵۴۳۰۳
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵ 14 February 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان محمدطاهر عظیمی فشی مدیرعامل صندوق کارآفرین امید استان کرمانشاه روز سه شنبه در حاشیه مراسم افتتاحیه این طرح ها؛ که با حضور ویدئو کنفرانسی معاون رییس جمهور و رییس صندوق کارآفرینی امید کشور در روستای گمشتر شهرستان روانسر برگزار شد، گفت : از مهم‌ترین این طرح‌ها بهره برداری از سردخانه پنج هزار تنی روستای گمشتر شهرستان روانسر با اعطای هشتاد میلیارد ریال از محل تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری است.

محمدطاهر عظیمی فشی افزود: تسهیلات صندوق کار آفرینی امید تقریبا به صورت قرض الحسنه به طرح‌های خُرد، کوچک و متوسط با کارمزد بسیار پایین ۶ درصد در راستای حمایت از تولید و اشتغال پرداخت می‌شود.

مدیر عامل صندوق کارآفرین امید استان کرمانشاه در ادامه از پرداخت هزار و ۲۴۳ فقره تسهیلات با اعتبار ۲ هزار و ۵۵۵ میلیارد ریال طی سال جاری در استان خبر داد و گفت: اعطای این تسهیلات زمینه اشتغال و تثبیت شغل هزار و ۵۰۹ نفر را فراهم کرده است.

عظیمی با اشاره به افتتاح سردخانه پنج هزار تنی با اشتغال ۲۶ نفر و گلخانه سه هزار متری با ۶ فرصت شغلی در شهرستان روانسر با کمک تسهیلات صندوق کار آفرینی امید؛ احداث این مجموعه‌ها را علاوه بر اشتغال در راستای ارزش افزوده به محصولات کشاورزی استان دانست.

احداث سردخانه خدمت شایانی به کشاورزان کرمانشاهی است

سرمایه گذار سردخانه پنج هزار تنی روانسر احداث این سردخانه پنج هزار تنی را بویژه در زمینه تولید و اصلاح بذر سیب زمینی خدمتی بزرگ و شایان به کشاورزان منطقه و کرمانشاه عنوان کرد.

علی سلیمی با بیان اینکه از سال ۱۴۰۰ برای احداث این سردخانه اقدام کردم گفت: برای ساخت این سردخانه ۴۲۰ میلیارد ریال از آورده شخصی و ۸۰ میلیارد ریال از محل تسهیلات صندوق کارآفرین امید برای اشتغال ۲۵ نفر هزینه شده است.

مجوز برای احداث ۳۰۰ هزار تن سردخانه در کرمانشاه اخذ شده است

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: کرمانشاه سالیانه پتانسیل و ظرفیت تولید یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن تولید محصولات تازه خوری مانند سیب زمینی و پیاز و گوجه دارد که با احتساب ۳۰ درصد آن؛ نیاز به ساخت ۳۰۰ هزار تن سردخانه در استان را داریم.

علی چاله چاله بیان کرد: اکنون مجوز احداث این ۳۰۰ هزار تن سرد خانه را در استان اخذ کرده ایم و برای ساخت آن‌ها با استقبال خوبی روبرو هستیم، اما محدودیت مالی ارزان قیمت برای ارایه تسهیلات داریم.

۱۲ طرح صندوق کارآفرینی امید در کرمانشاه افتتاح شد

وی ظرفیت سردخانه‌های استان کرمانشاه در حال حاضر را ۷۸ هزارتن اعلام کرد و اظهار کرد: احداث ۴۵ هزار تن سردخانه نیز با پیشرفت فیزیکی ۶۰ تا ۹۰ درصد در دستور اجرا داریم.

چاله چاله از اولویت‌ها جهاد کشاورزی در استان را احداث سردخانه هم برای نیاز استان و هم برای بازارچه‌های مرزی اعلام کرد و گفت: بخش عمده‌ای از صادرات مرز‌های ما به عراق تره و بار است که کوچکترین اختلال مرزی منجر به از بین رفتن محصولات صادراتی کشور می‌شود در حالی که با سردخانه می‌توانیم خیلی راحت آن‌ها را نگه داری کنیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه همچنین به پدافند غیرعامل بودن سردخانه‌ها برای ذخیره سازی محصولات استراتژیک اشاره کرد و افزود: علاوه بر این موارد یکی از حلقه‌های مهم زنجیره ارزش افزوده و ثبات قیمت محصولات کشاورزی سردخانه‌ها است.

چاله چاله ابراز امیدواری کرد: با برنامه‌ها ریزی انجام شده، ظرف سه سال آینده ۳۰۰ هزار تن سردخانه در استان احداث شود .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار