معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: روند صادرات سیب درختی امسال بسیار مطلوب بود و نسبت به پارسال ۱۵ درصد افزایش صادرات در کشور ثبت شده است.
کد خبر: ۱۱۵۴۰۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۵ 12 February 2024

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، محمد علی برومندی در نشستی با دست اندر کاران تولید و صادرات سیب درختی در آذربایجان غربی در میز سیب ، افزود: سالانه چهار میلیون تن سیب درختی در کشور تولید و روانه بازار های مصرف می شود که یکی از مزیت‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه کشاورزی و امنیت غذایی است.

 وی بیان کرد: یکی از اهداف وزارت جهاد کشاورزی این است که زمینه صادرات محصولات را فراهم کند تا تولید ثروت توام با افزایش تولید همراه باشد.

 برومندی اضافه کرد: در زمینه تامین میوه بازار شب عید نیز بخش زیادی از سیب درختی مورد نیاز کشور از این استان تامین می شود که تصمیمات خوبی در این زمینه اتخاذ شده است.

 وی خاطر نشان کرد: صادرات سیب درختی به عنوان یک کالای صادراتی باید نظام مند باشد و کشورهای هدف با بسته بندی های دقیق از طریق تجار شناسنامه دار محصول را دریافت کنند که در این راستا تصمیمات جدیدی اتخاذ شده تا این روش برنامه ریزی شده اعمال شود.

 

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه این آذربایجان غربی قطب تولید سیب درختی کشور است ، ادامه داد: این استان با تولید سالانه ۱.۵ میلیون تن سیب درختی در جایگاه خوبی در کشور قرار دارد و ارز قابل توجهی از محل فروش سیب عاید کشور می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار