استاندار آذربایجان‌غربی:
استاندار آذربایجان‌غربی گفت: علیرغم تحریم‌ها و توطئه‌های ظالمانه دشمنان در ۴۵ سال گذشته، نظام جمهوری اسلامی دستاورد‌های بزرگی را در حوزه‌های مختلف برای ایران به ارمغان آورده است.
کد خبر: ۱۱۵۳۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۴ 09 February 2024
به گزارش تابناک آذربایجان غربی، محمدصادق معتمدیان امروز در بین الصلاتین نماز جمعه ارومیه با اشاره به استقرار امنیت پایدار در ایران اسلامی، افزود: امروز سنگر‌های دفاعی کشورمان به سواحل دریای مدیترانه گسترش یافته و این امر بیانگر نقش کلیدی جمهوری اسلامی در خاورمیانه و قدرت جبهه مقاومت در منطقه است.
 
وی همچنین با اشاره به رویکرد دولت سیزدهم درخصوص توسعه شاخص‌های هر استان براساس ظرفیت‌های آن منطقه، خاطرنشان کرد: خدمتگزاران ایران اسلامی در آذربایجان‌غربی در دو سال گذشته در راستای محرومیت‌زدایی، جبران عقب‌افتادگی‌ها و توسعه متوازن استان، گام‌های بلندی در حوزه تامین زیرساخت‌ها و ارتقای شاخص‌های اقتصادی و اشتغال برداشته‌اند.
 
استاندار آذربایجان‌غربی به تبدیل استان به یکی از قطب‌های معدنی کشور نیز اشاره کرده و افزود: امروز با تمرکز بر معادن استان و توسعه این بخش، آذربایجان‌غربی یکی از ثروتمندترین استان‌ها در این حوزه محسوب شده و زمینه برای تحولات اقتصادی در منطقه فراهم شده است.
 
معتمدیان همچنین با اشاره به سابقه تاریخی آذربایجان‌غربی در حوزه کریدور‌های تجاری، اضافه کرد: ۲۵ درصد پایانه‌های مرزی و بیشترین گمرکات کشور در این استان بوده و آذربایجان‌غربی در مسیر کریدور‌های بین‌المللی قرار دارد و با توسعه راه‌های مواصلاتی منتهی به مرزها، به دنبال ارتقای شاخص‌های گمرکی و اقتصادی منطقه هستیم.
 
وی در ادامه با اشاره با ارائه خدمات حداکثری به مردم در دولت سیزدهم، افزود: در دو سال گذشته شاهد گازرسانی به ۵۶۲ روستا و اتصال ۴۱۲ روستا به شبکه اینترنت بودیم و به زودی تمامی روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان به این شبکه متصل خواهند شد.
 
استاندار آذربایجان‌غربی به بهره‌برداری از ۷۹۳ کلاس درس جدید در دهه فجر امسال نیز اشاره کرده و یادآور شد: همچنین در حوزه سلامت، رویکرد دولت سیزدهم توسعه حوزه بهداشت و درمان آذربایجان‌غربی بوده و از این رو شاهد افتتاح بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های متعدد در سطح استان هستیم.
 
معتمدیان همچنین با بیان اینکه آذربایجان‌غربی امروز پایگاه بزرگ راه‌سازی شده، افزود: یکی از محور‌های توسعه استان توجه به راه‌ها بوده و برنامه‌های ویژه‌ای در این خصوص در حال اجرا بوده و شاهد تحول بزرگی در حوزه راه‌های مواصلاتی آذربایجان‌غربی هستیم.
 
وی در ادامه با اشاره به آغاز عملیات اجرایی پروژه منطقه ویژه اقتصادی ارومیه - سرو، تصریح کرد: منطقه ویژه اقتصادی ارومیه - سرو با توجه به برخورداری از زیرساخت‌های لازم، زمینه را برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ و رشد و پیشرفت حوزه اقتصادی استان فراهم خواهد کرد.
 
استاندار آذربایجان‌غربی به تهیه طرح جامع شهر ارومیه نیز اشاره کرده و افزود: با تامین منابع ملی، سند جامع ترافیک شهر ارومیه نیز در دست مطالعه و بروزرسانی بوده و با اهتمام همه‌جانبه دستگاه‌های اجرایی و مدیریت شهری، حوزه حمل و نقل عمومی این شهر با سیستم‌های مدرن توسعه خواهد یافت.
 
معتمدیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت برگزاری باشکوه انتخابات پیش رو، اظهار داشت: امنیت انتخابات، مشارکت حداکثری، سلامت انتخابات و رقابت استوار، چهار رکن اصلی انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات مجلس خبرگان رهبری در ۱۱ اسفند است.
 
وی در پایان با تاکید بر صیانت از آرای مردم، افزود: مردم با مشارکت حداکثری در این انتخابات، ضمن تعیین سرنوشت خویش، مجلسی قدرتمند را روی کار خواهند آورد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار