معاون استاندار کرمانشاه خبر داد؛
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه از کاهش ۱/۷ درصدی نرخ بیکاری در پاییز امسال خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۳۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۷ 09 February 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، عبدالوحید محمدی ظهر امروز جمعه (۲۰ بهمن ماه) در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر کرمانشاه، اظهار کرد: دهه مبارکه فجر تفاوت قبل و بعد از انقلاب را به وضوح مشخص می‌کند و ما آن را سینه به سینه از بزرگان به ارث برده‌ایم.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در بسیاری از حوزه‌های فناوری و علمی رتبه نخست تا دهم را دارد، دستاوردهایی داریم که برای بسیاری از کشورهای دنیا آرزو است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه تصریح کرد: به قدری دستاوردها در ملت ما زیاد شده که این اخبار برای مردم ما عادی بوده و همه این‌ها به لطف و برکت امام خمینی (ره) و انقلاب ایشان است.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران با توجه به آمار جهانی در بحث رتبه صنعتی قبل از انقلاب در جهان رتبه ۶۴ را داشته و اکنون با وجود تحریم‌ها و مشکلات رتبه ۱۹ را دارد.

محمدی اضافه کرد: در بحث کشاورزی از رتبه ۳۰ به رتبه ۱۰، در بحث پزشکی از رتبه ۴۳ به ۱۰ و در بحث ورزش از رتبه ۷۰ به رتبه ۱۳ در جهان رسیده‌ایم، همچنین در بحث اختراعات و هوافضا، چنین واژه‌هایی پیش از انقلاب اصلاً معنایی نداشت و اکنون به ترتیب در رتبه‌های ۲ و هشت در دنیا هستیم.

وی تشریح کرد: جهاد تبیین وظیفه ماست که دستاوردهای انقلاب را که به برکت خون شهدا بوده برای مردم تبیین کنیم و چنین آمارهایی به وسیله این امر به گوش مردم ایران می‌رسد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه در خصوص آمار اقدامات دولت در یک سال گذشته از مرکز آمار ایران بیان کرد: در زمستان سال گذشته با کاهش نرخ بیکاری به ۲/۸ درصد مواجه بودیم که این آمار خوبی است.

وی ادامه داد: در بهار امسال ۵/۲ درصد کاهش نرخ بیکاری داشته‌ایم که در استان تاکنون بی‌سابقه بوده است و از رتبه نخست بیکاری به رتبه ۷ جابجا شدیم؛ در حال بررسی روند هستیم و امیدواریم که به رتبه آخر جابجا شویم.

محمدی اذعان کرد: نرخ بیکاری تابستان امسال از ۱۳/۶ درصد به ۱۰/۳ درصد کاهش یافته است، لازم به ذکر است که این نرخ در کشور ۱/۱ کاهش داشته و در استان ما ۳/۳ درصد کاهش یافته است، در فصل پاییز نیز شاهد ۱/۷ درصد کاهش نرخ بیکاری در استان بوده‌ایم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر روند امیدبخشی داریم که باید ادامه یابد و این امر با همدلی مردم و دستگاه‌های اجرایی و مدیران صورت می‌پذیرد، از مردم درخواست داریم که ما را یاری کنند که بتوانیم شاهد آمار مطلوب‌تری باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت: ۴۲ درصد از صادرات کشور از استان ما به پنج مرز رسمی صورت می‌گیرد؛ همچنین در بحث افزایش سهم استان در گردشگری سلامت استان ما سهم خوبی دارد و می‌توانیم نقش مطلوبی در این خصوص داشته باشیم، زیرا این امر موجب ارزآوری می‌شود.

وی یادآور شد: از پنج مرز ما سه مرز تردد مسافری دارند، سال گذشته شاهد خروج بیش از یک میلیون زائر از مرز خسروی بودیم، تردد مداوم در طول سال از مرز خسروی را مدنظر داریم و اقدامات خوبی در این خصوص صورت گرفته است، زیرا عبور کاروان‌ها به معنای رونق بخشیدن به بخش گردشگری استان است.

محمدی اضافه کرد: هزار واحد صنعتی به جز واحدهای حوزه کشاورزی در استان داریم، همچنین روند احیای واحدهای تولیدی شکل گرفته و ۲۲ واحد کشاورزی در چند ماه اخیر فعال شده است و افتتاح‌های استان کرمانشاه تا نیمه شعبان در حوزه تولید و عمران ادامه دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه بیان کرد: در خصوص تامین مالی واحدهای صنعتی ۲ خبر خوب در این خصوص تا پایان سال خواهد رسید، موضوع دیگر ایجاد ارزش افزوده کالاهای تولیدی مانند نخود است، در ابتدا این مسئله مورد استفاده قرار نگرفت، اما ۲۰ درصد از زمین‌های کشاورزی در استان به کشت نخود اختصاص دارد و فرآورده آن در استان‌های دیگر انجام می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: با کمک دستگاه‌های اجرایی فرآوری محصولات نخود در استان کلید خواهد خورد و سود حاصل از آن به کل استان خواهد رسید؛ به غیر از این مورد ما در موارد دیگری خام فروشی می‌کردیم که در حال ایجاد زنجیره ارزش هستیم.

محمدی عنوان کرد: شهر کرمانشاه یک کلان شهر است و ایجاد میادین میوه و تره بار تنظیم بازار را پیش از این نداشته‌ایم که در این صورت اقلام بدون واسطه به دست مردم برسد، امسال پنج بازارچه به صورت دائم جانمایی و سرمایه‌گذار آن نیز مشخص شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار