مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمانشاه از اجرای طرح جدید ضربتی جمع‌آوری اتباع غیرمجاز افغانی در سطح استان خبر داد و از کارفرمایان کرمانشاهی خواست با توجه به آمار بالای بیکاری استان از بکارگیری اتباع غیرمجاز افغانی در واحدهای تولیدی و خدماتی خودداری کنند.
کد خبر: ۱۱۵۳۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۷ 07 February 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «حمزه سلیمانی» افزود: طبق ابلاغیه وزارت کشور و سیاست های سازمان ملی مهاجرت به اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمانشاه؛ اشتغال و بکارگیری اتباع غیر مجاز (افغانی) در واحدهای تولیدی و خدماتی استان کرمانشاه ممنوع و غیرقانونی است.

وی در ادامه به تشکیل کارگروه کنترل و رصد اتباع غیرمجاز در استان در این خصوص اشاره کرد و گفت: تاکنون با اجرای طرح‌های مختلفی شمار زیادی از اتباع غیرمجاز در سطح استان توسط پلیس امنیتی عمومی استان دستگیر و از کرمانشاه طرد شدند.

سلیمانی همچنین از معرفی کار فرمایانی که اتباع غیرمجاز را به خدمت گرفته اند به مراجع قانونی خبر داد و تصریح کرد: برای کارفرمایان خاطی نیز در این طرح مجازات و جرم های سنگینی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه کرمانشاه زخم خورده بیکاری است؛ هدف از اجرای طرح جمع آوری اتباع غیرمجاز ( افغانی) را اشتغال جوانان کرمانشاهی و سر سامان گرفتن آنان برشمرد.

بر اساس جدیدترین گزارش مرکز آمار ایران نرخ بیکاری استان کرمانشاه از ۱۲.۹ درصد در پاییز ۱۴۰۱ با ۱.۷ کاهش به ۱۱.۲ درصد در فصل پاییز امسال رسید.

بر اساس آخرین آمار رسمی، استان کرمانشاه ۹۸ هزار بیکار دارد که از این تعداد بیش از ۳۸ هزار نفر معادل حدود ۳۹ درصد دانش آموختگان دانشگاهی هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار