معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: کرمانشاه صاحب بزرگترین باغ سایبان کشور می‌شود.
کد خبر: ۱۱۵۳۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹ 05 February 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا فرهاد شریفی با اشاره به در دست احداث بودن بزرگترین باغ سایبان کشور در استان کرمانشاه، گفت: این باغ سایبان در زمینی به مساحت ۴۰ هکتار در دست احداث بوده که ۳۳ هکتار آن باغ بوده و مابقی به تاسیسات و فضای ساختمانی اختصاص دارد.

شریفی با بیان اینکه هم اکنون در بخش هایی از این باغ سایبان کار کاشت نهال انجام شده، گفت: قرار است در بزرگ‌ترین باغ سایبان کشور ارقام مختلف انگور و گونه های دیگری شامل سیب، گلابی، گیلاس و دیگرمحصولات هسته دار کشت شود.

شریفی با بیان اینکه قرار است این سایبان باغ به بزرگ‌ترین سایبان یکپارچه مجهز شود که فناوری آن از کشور ترکیه وارد شده، توضیح داد: سایبان این باغ متحرک بوده که در فصل تابستان جلوی گرمای هوا و در فصل زمستان نیز جلوی برف و باران و تگرگ احتمالی را خواهد گرفت، لذا می تواند باغ را از آسیب های ناشی از شرایط آب و هوای حفاظت کند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: تاکنون برای احداث این باغ سایبان قریب ۵۰ میلیارد تومان هزینه شده که ۳۰ میلیارد تومان آن تسهیلات بوده است.

شریفی با بیان اینکه این پروژه زمینه اشتغالزایی مستقیم بیش از ۴۰ نفر را فراهم می کند، اظهار کرد: با افتتاح این پروژه جهش خوبی در تولیدات باغی استان شاهد خواهیم بود.

وی افزود: بزرگ‌ترین سایبان باغ کشور در  جاده کرمانشاه-بیستون در دست احداث بوده و قرار است در سفر آتی رئیس جمهوری افتتاح شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار