رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش چهارمحال وبختیاری گفت: به منظور هم‌افزایی معلمان، مدیران، خانواده‌ها و اعضای هیات امنای مساجد طرح سه میم با هدف ارتباط دانش‌آموزان با مسجد محله در مدارس استان اجرا می‌شود.
کد خبر: ۱۱۵۲۸۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۴ 04 February 2024

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، یونس اروجی گفت: به منظور هم‌افزایی معلمان، مدیران، خانواده‌ها و اعضای هیات امنای مساجد طرح پیوند مسجد، مدرسه و منزل با هداف ارتباط دانش‌آموزان و اولیا با مسجد محله در مدارس چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش چهارمحال وبختیاری، ایجاد بستر مناسب جهت معرفی ظرفیت‌های مسجد محل و استفاده از روش چهره به چهره به منظور ارتقای بینش سیاسی و اجتماعی و تربیت تمام ساحتی دانش‌آموزان، استفاده از ظرفیت دانش‌آموزان به عنوان مکبر، موذن، قاری، مداح، خطیب در مسجد محل به منظور افزایش روحیه معنوی و اخلاقی دانش‌آموزان و ایجاد حسن مسئولیت اجتماعی آنان، برنامه‌ریزی جهت شرکت دانش‌آموزان، فرهنگیان و والدین در نماز جمعه و بهره‌مندی از ظرفیت هیات مذهبی دانش‌آموزی جهت مشارکت در فعالیت‌های فرهنگی مسجد را از اهداف اجرای این طرح عنوان کرد.

وی افزود: در این طرح تمامی مدارس خصوصا مدارسی که در جوار مساجد قرار دارند برنامه‌های مشترکی را با هماهنگی هیات امنای مساجد، کانون‌های فرهنگی ـ هنری و بسیج محلات اجرا می‌کنند.

اروجی بیان کرد: با اجرای این طرح در بسیاری از مدارس طی طول هفته یک وعده نماز در مسجد هم‌جوار برگزار می‌شود، همچنین برنامه‌های مدارس مثل بزرگداشت‌ها، جشن‌ها و اعیاد ویژه اهل بیت (ع) به صورت یک یا ۲ بار در ماه در مدارس برگزار می‌شود تا پیوند مسجد و مدرسه به رونق گرفتن مساجد و گسترش فعالیت‌های تربیتی در سطح مدارس کمک می‌کند.

وی ادامه داد: تشویق و ترغیب دانش‌آموزان برتر علمی، اخلاقی و ورزشی در جشن‌های ملی و مذهبی در مدرسه و مسجد محل، ایجاد تعامل تنگاتنگ بین مدرسه و مسجد با اجرای مراسم‌های ملی و مذهبی و همچنین اجرای فعالیت‌هایی از قبیل برگزاری کلاس‌های علمی، تربیتی، آموزشی، ورزشی در مسجد با همیاری خانواده‌ها و تهیه محتوای‌های مرتبط و مستند‌سازی فعالیت‌ها و ارائه گزارش به آموزش و پرورش از گام‌های بعدی اجرای این طرح است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار