معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: طرح جامع شهر ارومیه در مراحل پایانی قرار دارد و اجرای طرح با جدیت دنبال می‌شود.
کد خبر: ۱۱۵۲۸۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۱ 04 February 2024

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، یاسر رهبردین در جلسه بررسی سند دستور کار طرح جامع تجدید نظر شهر ارومیه که با حضور مهندسان مشاور طرح و اعضای کمیته فنی شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران برگزار شد، اظهار داشت: اجرای این طرح مشکلات چندین ساله شهری را رفع می‌کند و اتمام نهایی آن از اهم مسائل مورد تاکید است.

وی بیان کرد: توجه مشاوران طرح به روند تهیه و بررسی طرح و همچنین سفر کمیته فنی شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران نشان از اهمیت ویژه طرح بوده که قابل تقدیر است که توسعه همه جانبه استان در اولویت توجه مسوولان مربوطه قرار دارد.


مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: طرح جامع شهر ارومیه در مراحل نهایی قرار دارد و سفر امروز کمیته فنی شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران به آذربایجان‌غربی روند اجرای طرح را سرعت می‌بخشد.

سید محسن حمزه‌لو اظهار داشت: در این سفر اراضی الحاقی در قالب مطالعات سند میانکار و طرح‌های نهضت ملی مسکن توسط هیات شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران مورد بازدید قرار گرفت.

وی ادامه داد: تعیین ماموریت، چشم انداز، اهداف و راهبرد‌های مورد اجماع برای توسعه اقتصادی، اجتماعی، محیطی و فضایی شهر منطقه در بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت از اهداف قابل توجه طرح بوده که در سفر کمیته فنی شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران به آذربایجان‌غربی بررسی شدند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: تعیین تکلیف کاربری‌های اراضی الحاقی به صورت مسکونی و خدماتی، پهنه بندی کاربری‌ها در مطالعات کامل طرح جامع تعیین شدند و سفر هیات شورای‌عالی شهرسازی ومعماری ایران گام‌های نهایی طرح جامع شهری ارومیه به شمار می‌رود.

حمزه‌لو افزود: مسائل تراکم جمعیت و محدوده در طرح جامع شهری ارومیه مشخص گردیده و تایید شده است و روند اجرای طرح با جدیت دنبال می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار