مدیرکل نوسازی مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: در دولت سیزدهم با تامین هشت هزار میلیارد ریال ۲۰۰ پروژه آموزشی و ورزشی بهره برداری شده به آموزش و پرورش این استان تحویل داده شد.
کد خبر: ۱۱۵۲۷۳۰
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۰ 04 February 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سید رضا حسینی‌نیک روز شنبه درجمع خبرنگاران اظهار داشت: در طی ۲ سال اخیر از این تعداد ۳۳ مدرسه در قالب محرومیت‌زدایی و ۷۷ مدرسه در قالب طرح شهید پناهی در مناطق مختلف روستایی وشهری به آموزش و پرورش این استان واگذار شد.

وی بیان کرد: در سال تحصیلی جاری مهر امسال ۲ هزار پروژه آموزشی در سطح کشور به بهره‌برداری رسید که از این تعداد ۱۰۳ پروژه با ۳۴۵ کلاس درس در استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است.

حسینی نیک تصریح کرد: در سفر دور دوم رئیس جمهور به استان فصل آموزش به خوبی دیده شد و ۱۰هزار میلیارد ریال اعتبار به استان اختصاص یافت که برای برچیده شدن مدارس سنگی، ناایمن و فرسوده هزینه خواهد شد.

وی افزود: در دهه فجر نیز ۳۶ پروژه آموزشی، ورزشی و فرهنگی با ۷۷ کلاس درس تعمیر و تجهیز با بهره برداری تحویل آموزش و پرورش می‌شود.

مدیرکل نوسازی مدارس استان با اشاره به جمع‌آوری ۷۷ مدرسه کانکسی بالای ۱۰ دانش‌آموزی در سطح این استان طی ۲ سال اخیر افزود: جمع آوری مدارس کانکسی در اولویت است.

حسینی نیک اظهارکرد: ۸۰ درصد پروژه‌های عمرانی نوسازی مدارس با مشارکت خیرین احداث می‌شود که تاکنون کار هوشمندسازی ۲۰۰ مدرسه با کمک خیرین در این استان انجام شده است.

وی اضافه کرد: با انعقاد قرارداد همکاری با موسسه قلم چی و موسسه مهر گیتی ۲۰۰ مدرسه دیگر استان هوشمندسازی خواهند شد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان با اشاره به اختصاص ۸۰۰ میلیارد ریال برای اجرای پروژه‌های کمک آموزشی گفت: نوسازی طی سال جاری ۳۵۰ میلیارد ریال برای خرید تجهیزات سرمایشی و گرمایشی هزینه کرد.

حسینی نیک تصریح کرد: نیازمندی مدارس بحرانی را با همکاری آموزش و پرورش و گرو‌های جهادی شناسایی و ۷۰ درصد درخواست تعمیرات انجام شد.

وی گفت: در سال جاری با تخصیص اعتبار تعمیرات ۱۵۰ هزار متر مربع قیر و ایزوگام و ۱۴۰ مترمربع قیر در مدارس سطح استان انجام شد.

حسینی نیک اضافه کرد: تاکنون ۵۰۰ میلیارد ریال از تعهدات خیرین مدرسه‌ساز عملیاتی شده که در این زمینه علاوه بر ساخت چندین مدرسه خیر ساز سه هزار صندلی در طرح شهید عجمیان برای مدارس این استان نیز خریداری شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار