آئین بهره‌برداری از ۹۵۰ مدرسه با ۴ هزار کلاس درس در کشور با حضور مسئولین کشوری و استانی در قم برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۵۲۵۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۸ 03 February 2024

به گزارش تابناک قم، مراسم واگذاری ۹۵۰ مدرسه صبح جمعه ۱۳ بهمن‌ماه با حضور مهرورزی مدیر کل توسعه و تجهیز سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، علیرضا رحیمی مدیر کل آموزش و پرورش استان قم و احمدرضا اجتهادی مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان قم در مدرسه فاطمه الزهرا (س) برگزار شد.

مهرورز، مدیر کل دفتر تجهیزات سازمان نوسازی مدارس کشور در این مراسم ضمن تبریک ایام پرافتخار حماسه‌سازی ملت ایران، گفت: تمرکز اصلی مدرسه‌سازی در این دولت بر مناطق کم برخوردار و با در نظر گرفتن ساخت ایرانی و اسلامی است.

وی با اشاره به کیفیت بالای ساخت مدارس در کشور، مطرح کرد: امروزه با تقویت بنیان‌های دانشی، فکری و استفاده از نیروی‌های مبتکر مدارس احداث شده از ایمن‌ترین سازه‌های کشور هستند.

مدیرکل دفتر تجهیزات سازمان نوسازی مدارس کشور از تلاش‌های گسترده مسئولین در ارتقای سطح تعلیم و تربیت در کشور تقدیر کرد.

در ادامه مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در سخنانی خاطرنشان کرد: این اقدامات نشان دهنده انجام وظایف نظام جمهوری اسلامی ایران در عمل به اهداف خود در محرومیت‌زدایی و توسعه آموزش در کشور است.

وی با اشاره به اینکه ایران اسلامی در تمامی زمینه‌ها رشد و توسعه داشته است، عنوان کرد: در زمینه پزشکی که یکی از نیاز‌های ویژه انسان است امروز با اقدامات جوانان و نخبگان ایرانی ۲۶ سال به طول عمر افراد افزوده شده و دسترسی به خدمات پزشکی در دسترس است.

رحیمی با اشاره به اینکه دستاورد‌های کشور که با رویکرد تمرکز بر توانمندی داخلی کسب شده است، باید بیان و تبیین شود، گفت: نرخ رشد و سواد در کشور افزایش چشم‌گیری داشته و این با رویکرد سوادآموزی و ترویج این فرهنگ در کشور رخ داده است.

مدیر کل آموزش و پرورش قم اضافه کرد: ایرانی که در روزگارانی اجازه توسعه علمی نداشته و مردم آن تحقیر می‌شدند، امروز از بیش از ۷۰ کشور دنیا دانشجو پذیرفته و مرکزی برای توسعه علمی شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار