رییس کل دادگستری خوزستان گفت: برقراری صلح و سازش باعث آرامش و امنیت در جامعه می‌شود و نباید این تفکر وجود داشته باشد که صلح و سازش به اجرای قانون خدشه‌ای وارد می‌کند.
کد خبر: ۱۱۵۲۰۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۹ 31 January 2024

تابناک خوزستان: علی دهقانی روز چهارشنبه در ششمین همایش استانی صبر خوزستان در محل مجتمع قضایی شهید تندگویان اهواز بیان کرد: صلح یاران، ریش سفیدان و بزرگان طوایف و عشایر برای اجرای عدالت و آرامش در جامعه به صلح و سازش پرونده‌های مختلف قضایی کمک می‌کنند و تاکید بر اهمیت صلح و سازش در آیات و احادیث، نشان می‌دهد دین اسلام دین صلح، آرامش و آشتی است.

وی گفت: یکی از اهداف ایجاد صلح و سازش توجه به اصالت روابط فردی و گروهی در جامعه است زیرا اختلاف، نقض قانون و توجه نکردن به حقوق دیگران در روابط فردی اختلال ایجاد می‌کند.
دهقانی ادامه داد: صلح یاران، سران عشایر و طوایف که بزرگترین ظرفیت استان هستند برای اصلاح رابطه فردی و گروهی در استان به خوبی ورود کرده‌اند.
رییس کل دادگستری خوزستان تصریح کرد: هدف دیگر ایجاد صلح و سازش جبران خسارت‌هایی است که اختلافات ایجاد کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه یک‌هزار صلح یار در استان وجود دارد گفت: افرادی نیز به صورت گمنام در این راه گام برمی‌دارند که این ظرفیت‌های ارزشمند، امنیت اجتماعی را برای استان به ارمغان می‌آورد.

به گزارش ایرنا، خوزستان امسال به دلیل اقدامات ارزشمند در ایجاد صلح و سازش پرونده‌های قضایی، به عنوان مهد صلح و سازش کشور معرفی شد.

سال گذشته با ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قضایی ۴۷۰ نفر از زندان آزاد و از ورود بیش از یک‌هزار نفر به زندان جلوگیری شد.

منبع/ایرنا

برچسب ها: دادگستری ، خوزستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار