تابناک هرمزگان- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان گفت: در دهه فجر امسال، تعداد ۳۰ پروژه شاخص با اعتبار ۱۶۱ همت و ۳۰۵ میلیون یورو در استان هرمزگان افتتاح خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۵۱۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶ 30 January 2024

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان// خلیل قاسمی در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح پروژه‌های دهه فجر سال جاری پرداخت و اظهار کرد: با افتتاح ۳۰ پروژه شاخص که با اعتبار ۱۶۱ همت و ۳۰۵ میلیون یورو در دهه فجر سال جاری صورت می‌گیرد، برای بیش از ۲۵۰۰ نفر در استان هرمزگان، اشتغال ایجاد خواهد شد.رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان از آغاز عملیات اجرایی ۳۷ پروژه از پروژه‌های شاخص با اعتبار ۱۴۵ همت در دهه فجر سال جاری خبر داد.
وی همچنین ضمن تشریح عملکرد دوساله اخیر سازمان صنعت معدن تجارت استان هرمزگان اذعان داشت: در ۲ سال گذشته، بیش از یک‌هزار و ۷۰۱ فقره مجوز صنعتی با سرمایه‌گذاری ۶ میلیارد و ۲۶۳ هزار و ۳۳۶ ریال صادر شده است و در حوزه صنعتی، برای بیش از ۶۹ هزار جوان هرمزگانی فراهم خواهد شد. قاسمی همچنین ادامه داد: در مدت زمان ۱۰ ماهه اخیر، موفق به کسب رتبه نخست کشوری در حوزه سرمایه‌گذاری شده‌ایم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان افزود: در زمینه تعداد طرح‌های صنعتی نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشد ۴۴ درصدی شاهد بودیم، همچنین در حوزه ارزش سرمایه‌گذاری نیز ۵۱۴ درصد و سپس در زمینه اشتغال با رشد ۲۱۸ درصدی روبه رو بوده‌ایم.
وی، به رشد ۱۲ درصدی تولیدات صنعتی، ۱۳ درصدی آلومینیوم، ۱۷ درصدی آهن اسفنجی، ۲۷ درصد ساخت و تولید شناورها و سازه‌های دریایی، ۲۹۹ درصدی تولید گنده، ۴۲ درصدی تولید قیر و هیدروکربن‌های سبک و سنگین اشاره کرد.قاسمی بیان کرد: قریب به ۱۰۵ واحد غیرفعال به چرخه تولید بازگشت که نسبت به سال قبل، رشد داشته‌ایم.

انتهای پیام//

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار